joi, 28 mai 2009

Este experienta un test valid pentru adevar?

Despre ce adevar vorbim - despre realitatea existentiala in raport cu Dumnezeu, sau in relatie cu El, in ce-l priveste pe crestin. Astfel, ne intrebam daca experienta unui om, care se zice crestin, este sau nu un test valid pentru adevar, sau, daca experienta lui valideaza sau defineste adevarul.

In cartea sa, Charismatic Chaos, John MacArthur isi pune aceasta problema referindu-se la cateva situatii pe care alege sa le prezinte cititorului. Astfel, un personaj real, care traieste undeva in America, vinde ceea ce el numeste "fotografia lui Dumnezeu" cu vreo 10 dolari bucata, sugerand potentialului cumparator binecuvantari pe care aceasta le-ar putea aduce peste acesta. Fotografia a fost facuta de acel barbat dupa ce a fost chemat de Dumnezeu (dupa cum spune el in marturia lui) sa fotografieze rasaritul.

MacArthur citeaza parti din scrisori primite, prin care i se sugereaza sa renunte la studiu biblic si teologie in favoarea experientei. Este acesta un sfat bun? Este privita experienta ca fiind deasupra Scripturii de anumiti oameni? Ar trebui sa fie ea asa pentru toti crestinii?

Un altul a vizitat raiul pentru cateva zile, iar, pe drumul de intoarcere s-a intalnit cu sufletele a doua fete care au murit intr-un accident. Ele i-ar fi spus acestuia sa le asigure mama ca ele sunt in ceruri. Spre deosebire de apostolul Paul, acest om face descrieri ale cerului unde a fost. Iar exemplul nu e singular.

Altii sunt citati facand descrieri ale lui Isus (pe care l-ar fi vazut ei), atat fizice cat si de alta natura. Ce intaltime, ce culoare a parului si alte detalii - nu sunt ascunse de acesti vizitatori ai cerului. Unul a vazut in cer o camera cu parti ale corpului uman atarnand peste tot. Acele parti sunt, se pare, partile de care multi au nevoie, dar nu le iau prin credinta, fiind astfel pierdute.

Fictiunile prezentate in carte ca citate in toata regula sunt uneori foarte jignitoare la adresa lui Dumnezeu. In astfel de relatari apar informatii suplimentare, pe care nu ai cum sa le gasesti in Biblie. Detaliile sunt uneori date cu abundenta copilareasca de cei care vor sa fie crezuti.

Este evident ca astfel de pretentii nu pot fi acceptate. Dar, cum se face ca foarte multi oameni considera ca experienta poate fi un test valid pentru adevar? Daca exista extrem de multe exemple care pot fi date, prin care se poate vedea clar cum anumite experiente nu sunt decat niste iluzii obraznice, de ce extrem de multi oameni par sa le treaca cu vederea si sa continue sa sugereze infailibilitatea experientei?

Mai mult chiar, povestile spuse de unii, in lumea carismatica, devin standardul dorit de multi altii, care vor experiente asemanatoare, chiar daca sunt copilaresti si bizare.

Autorul sugereaza o tendinta in lumea carismatica in cautarea experientei vizitarii cerului. Un cer insa, care nu seamana cu cel descris pasager in Biblie si care nu se potriveste nici cu bunul simt comun cititorului obiectiv al acesteia. De exemplu milioane l-au auzit pe Richard Aby sugerand ca jertfa lui Cristos a fost pentru a genera un miros placut care sa ajunga in ceruri unde sa satisfaca nervul primar din craniul lui Dumnezeu, unul din cei doisprezece pe care si noi i-am avea.

Astfel de experiente precum si multe altele se constituie ca rezultat intr-un misticism pseudo-crestin.

"Objective data is usually discounted, so misticism derives it's authority from within. Spontaneous feeling becomes more significant than objectiv fact. Intuition outweighs reason. An internal awarness supersedes external reality. As we shall see shortly, misticism is at the hearth of modern existentialism, humanism and even many forms of paganism - most notably Hinduism and it's close ally, New Age phylosophy. Irational misticism is at the heart of the charismatic experience"(p.35, 36)



Dincolo de interactiunea cu experientele propriuzise, avem de a face cu aceasta alunecare spre misticism si irationalitate care, in context, conduce la substituirea subliminala a cunoasterii Scripturii cu experienta personala.

"Should we go to the Bible - or to the experiences of thousands of people? If we go to the people, we will have as many views as individuals and that is exactly what is happening throughout the charismatic movement today"(p.36)



Autorul MacArthur identifica doua abordari ale adevarului biblic: cea istorica, obiectiva si cea persoanala, subiectiva. Prima subliniaza actiunea lui Dumnezeu printre oameni asa cum este dezvaluita in Scriptura, iar a doua subliniaza experienta umana despre Dumnezeu. Cea de a doua abordare este caracteristica romano-catolicismului precum si metodologia penticostalismului istoric care a inceput o data cu secolul trecut.

Apostolul Petru, care a vorbit pentru prima data in alte limbi, a vindecat oameni si a profetit, care a avut experienta intalnirii cu Moise si Ilie alaturi de Cristos in trup de slava, scrie Bisericii:

"Şi avem, de asemenea, mesajul profetic demn de încredere, la care bine faceţi că luaţi aminte, pentru că este ca o lampă care luminează într-un loc întunecos, până când zorii şi steaua de dimineaţă vor răsări în inimile voastre. inainte de toate, trebuie să ştiţi că nici o profeţie din Scriptură nu s-a născut din propria imaginaţie a cuiva. Căci nici o profeţie n-a fost adusă vreodată prin voia omului, ci oamenii au vorbit de la Dumnezeu, conduşi de Duhul Sfânt."[2 Petru 1: 19 - 21, NTR]



In traducerea Cornilescu - "si avem cuvantul prorociei facut si mai tare; la care bine faceti ca luati aminte, ca la o lumina care straluceste..." MacArthur subliniaza sensul expresiei grecesti - "avem chiar cuvantul profetic care este chiar mai sigur". "De asemenea", "si mai tare" si "mai sigur" se refera la comparatie Cuvantului Vechiului Testament, la care se refera Petru, cu experienta pe care el insusi o are pe muntele "schimbarii la fata". Apostolul Petru transmite Bisericii un mesaj clar - experienta nu este deopotriva cu Revelatia si nici mai inalta. Experienta apostolului, ca martor ocular al evenimentelor vietii lui Cristos in timpul lucrarii Sale (aproximativ trei ani), este una foarte importanta. Un studiu al NT releva aceasta. Dar apostolul se refera la VT ca fiind o autoritate mai puternica chiar decat marturia experientei proprii.

Astfel, orice experienta trebuie testata prin Cuvantul "facut si mai sigur", al Scripturii. Adevarul revelat se face astfel etalon si test pentru experientele oamenilor si, fiindca este adevar absolut, poate judeca toate aceste experiente, fie ele ale oricarui om.

Haosul Carismatic

"Charismatic Chaos" este numele unei carti pe care tocmai o citesc, scrisa de John MacArthur; o carte care trateaza despre minuni si semne, vorbirea in limbi, evanghelia prosperitatii si a sanatatii, tele-evanghelism carismatic, raspunzand si la intrebarea importanta: "Mai vorbeste Dumnezeu astazi?"




Autorul se adreseaza miscarii care, in ultimul veac, a avut un impact asupra bisericii fara echivalent in istorie. Iata cateva subiecte pe care cartea le adreseaza:

- Este experienta un test valid al adevarului?
- Oare in prezent, mai da Dumnezeu revelatie directa?
- Profeti, fanatici sau eretici?
- Mai vindeca Dumnezeu astazi?
- Ce ar trebui sa gandim despre miscarea semnelor si minunilor?
- Promite Biblia sanatate si prosperitate?

Desi am primit promisiunea ca va fi tradusa in limba romana de o editura de la noi din tara, in acest an, traducerea nu a aparut inca. Am primit insa o editie in limba engleza (vezi foto). Voi aduce in atentia dvs. anumite aspecte, pe masura ca inaintez in citirea ei. Sa ne facem ordine in idei!

marți, 26 mai 2009

Pe cine prigonesc prigonitorii?

Dar Saul sufla încă ameninţarea şi uciderea împotriva ucenicilor Domnului. S-a dus la marele preot,şi i-a cerut scrisori către sinagogile din Damasc, ca, dacă va găsi pe unii umblînd pe Calea credinţei, atît bărbaţi cît şi femei, să-i aducă legaţi la Ierusalim.


Saul si-a dat acceptul ca Stefan sa fie lapidat. Iata-l din nou in prim plan, in Fapte 9 cand incepe o calatorie lunga pana la Damasc, unde vroia sa loveasca in cei care traiau pentru Dumnezeu prin credinta in Cristos Isus.

Este semnificativ cum acest Saul ii avea ca tinta pe cei care umblau pe calea credintei. Pe cei care erau pe aceasta cale. Nu pe vorbareti, nu pe cei care azi erau, maine nu. Ci, pe cei care, fie barbati, fie femei, chiar traiau pe calea credintei, chiar mergeau pe ea, chiar erau pe ea.

Iata ca aceasta se vede si din afara. Daca apostolul Ioan ne arata foarte clar ca cei care umbla in adevar pot sa fie recunoscuti de altii care umbla precum ei (2 Ioan), Luca sugereaza ca si cei din afara pot sa recunoasca un credincios adevarat (nu prin comparatie a valorii de a fi, ci prin urmarirea trairii, a faptelor).

Apoi, iata spre cine se indreapta prigoana - spre cei care traiesc intru Cristos. Pe cei care sunt pe cale, pe cei care alearga inainte, pentru premiul chemarii ceresti. Caci, cei care traiesc cu evlavie in Cristos trebuie sa fie prigoniti. Este o realitate naturala a faptului de a fi credincios.

Si atunci, daca stim aceste lucruri, sa privim cu intelepciune cand suntem prigoniti in vreun fel, considerandu-ne haruiti sa avem acest privilegiu bun, din partea Celui care le stie toate si le randuieste si ingaduie dupa buna placere a voii Sale.

Sa ne rugam pentru frati atunci cand sunt prigoniti, mai degraba sa rabde ispita, sa sufere lovirea, sa primeasca cu intelepciune progonirea.

Apoi, inteleg ca prigoniti sunt si barbatii si femeile, in aceeasi masura, daca sunt gasiti ca-si duc traiul pe calea credintei, pe drumul asemanarii cu Cristos. Aceasta ma face sa cuget la importanta dedicarii pentru Cristos, atat a barbatilor cat si a femeilor. Iata ca identitatea traita si nu "partea" nasterii firesti iti aduce privilegiul de a fi prigonit pentru o viata traita cu adevarat pentru Dumnezeu.

Barbati sau femei se pot ridica din orice generatie - oameni care sa traiasca pentru Dumnezeu cu adevarat. Va incurajez dragi prieteni sa traiti din toata inima pentru Acela care ne-a iubit si S-a dat pe Sine Insusi pentru noi. Slavit sa fie Tatal ceresc atunci cand veti primi oportunitatea onorabila de a suferi pentru numele pe care-l purtati.

Calatoriti onorabil pe calea credintei!

luni, 25 mai 2009

Observatii

Este o relaxare printre crestini. Totul pare bine, nimic nu te mai motiveaza (pe calea Domnului, ca in lume motivatii sunt destule).

Fiecare este suficient de destept sa nu mai asculte de altii.

Am observat ca tinerii crestini astazi se strang multi pentru diverse activitati si jocuri, distractie, dar nu si pentru Domnul. E vorba de pasiune, nu de prezenta. Observatiile mele se intind pe o mai mare perioada de timp si asupra mai multor generatii.

"Cu Dumnezeu in fiecare zi" este un vers de poezie citit cu plictis intr-un program la "biserica".

Am observat ca modul lumesc de a fi este adus in biserica si transferat in relatii. Cei mai importanti devin cei care sunt si cei mai flecari. Egoismul si aratarea spre sine sunt un mod de viata pentru multi.

Ideea jocului in sine ii conduce pe cei mai multi, se inalta ideea de "cel mai bun" si regulile sunt cele evolutioniste - supravietuirea celui mai bun, cel mai slab iese afara.

Am observat ca nu mai exista putere a cuvantului si nici autoritate. Daca cei mai multi hotarasc, nu mai conteaza daca cineva zice ceva bine, acela trebuie sa taca.

Cel mai trist este ca aceste lucruri se intampla printre crestini. In conditiile de fata nu este greu sa prezici unde se va ajunge si dezastrul spiritual care va urma. Interesul pentru Dumnezeu este tot mai scazut. In acelasi timp, oamenii nu vor sa plece din biserici, fiindca atunci ar parea ei rai, ci isi formeaza un club majoritar, care va ruina in cele din urma biserica.

Evident ca Dumnezeu este in control. Iar Dumnezeu va alege sa continue sa dea har, sau sa Isi ia harul sau sa nu-l mai dea. Dar nu are vreun sens sa discutam la acest nivel. Important este daca vor mai fi oameni care sa traiasca cu adevarat pentru Dumnezeu in fapte, nu cu vorba.

Ramane de vazut. Realiatea vorbeste clar, simplu si deschis.

vineri, 15 mai 2009

Impact 2009

www.speranta.ro anunta Turneul misionar 2009

cu participarea:

THE MESSENGERS | SPERANTA | OMEGA | FRATII GROZA

intre 2-11 iunie 2009

ARAD - 2 iunie | ORADEA - 3 iunie | CLUJ NAPOCA - 5 iunie
BISTRITA - 6 iunie | TIRGU MURES - 7 iunie | Timisoara - 8 iunie
HUNEDOARA - 10 iunie | BRASOV - 11 iunie


Vor predica Evanghelia:

Pastor Petrica Hututui
Pastor Cristian Ionescu
Evanghelist Stefan Tohatan

Programul turneului va fi urmatorul:

ZIUA DATA LOCALITATEA ORA LOCATIA PREDICATOR

MARTI 02.06.2009 ARAD 18:00 Sala Polivalenta -

MIERCURI 03.06.2009 ORADEA 18:00 Sala Sporturilor -

VINERI 05.06.2009 CLUJ NAPOCA 18:00 Expo Transilvania -

SAMBATA 06.06.2009 BISTRITA 18:00 Biserica Sfanta Treime -

DUMINICA 07.06.2009 TIRGU MURES 18:00 Teatru de Vara -

LUNI 08.06.2009 TIMISOARA 18:00 Parcul Rozelor -

MIERCURI 10.06.2009 HUNEDOARA 18:00 Sala Siderurgistul -

JOI 11.06.2009 BRASOV 18:00 Sala Polivalenta -

marți, 12 mai 2009

sâmbătă, 9 mai 2009

Crestinismul in criza

"Christianity in Crisis" este o carte aparuta sub semantura lui Hank Hanegraaff, unde acest autor binecunoscut mai ales in Statele Unite "a documentat in mod atent una din cele mai populare si periculoase grupari eretice care au reusit sa penetreze pana acum biserica evanghelica din zilele noastre", dupa cum spune Norman Geisler.

Cartea pe care am reusit s-o citesc eu este in limba engleza, nu stiu sa fie tradusa la noi. O scurta prezentare din partea unui cititor roman, la o editie mai noua a cartii, am gasit pe acest blog, de unde extrag o impresie:

Hanegraaff prezinta inca o data cat de creduli sunt crestinii astazi. Cat de usor apaluda si inghit o informatie care nu e adevarata.Hank Hanegraaff ofera detalii amanuntite ale deosebirilor intre lumina si semiintuneric


Despre ce invataturi este vorba voi rezuma mai jos. Pe parcursul a cateva sute de pagini, autorul ia pe rand, intr-un mod structurat, fiecare element constitutiv al devierii a ceea ce numeste doctrina "invatatorilor credintei". Nu, nu este vorba de credinta Scripturii si despre ascultarea de credinta la care a fost chemat apostolul Paul din primul veac sa le invete pe natiuni. Ci, de cu o totul alta evanghelie.

Ce invataturi? Iata:

"Nu ai un Dumnezeu in tine, tu esti unul"
"Dumnezeu nu poate face nimic pe acest pamant doar daca Ii dam noi permisiunea"
"Satan l-a cucerit pe Cristos pe cruce"
"Sa fi sarac e un pacat"
"Nu se poate sa fie vreun fel de boala pentru copiii lui Dumnezeu... nici macar o durere de cap, o problema cu sinusurile, nici chiar o durere de dinti - nimic!"

Aceasta carte a fost scrisa in urma cu aproape 20 de ani. Totusi, daca te uiti la anumite personaje principale ale ei, acestea sunt si astazi in prim plan, urmate de multimi usor de manipulat. Motiv pentru care, desi cartea dovedeste cu prisosinta eroarea, inselaciunea trebuie considerata ca fiind cu un impact masiv.

Iata cateva persoane bine cunoscute pe alte meleaguri, dar, cu ajutorul prietenului Google, si la noi: Kenneth Copeland, Morris Cerullo, Benny Hinn, Kenneth Hagin. Despre Benny Hinn am mai scris, dar pana sa citesc aceasta carte nu am realizat cat de adanci sunt radacinile si ce lupta se duce, in fapt.

E mult mai mult decat un neocarismatism pragmatic (vazut uneori si prin Romania) - e erezie. E o erezie pe care o inghit multimile.

Va recomand aceasta carte, in special celor chemati spre apologetica credintei crestine.

vineri, 8 mai 2009

O predica a lui Vladimir Pustan

Recent am aflat ca, tot recent, Vladimir Pustan, care a fost si la Hateg impreuna cu Ciresarii intr-un turneu, a predicat intr-o Biserica Ortodoxa.

Dincolo de parerile exprimate pe bloguri, am ascultat predica cu pricina, fiind inregistrata si o voi pune si in cadrul acestui post.

Parafrazez/redau mici portiuni:

"Pe langa Cuvantul lui Dumnezeu istoria scrisa de oameni e mersul trenurilor..."
"Dumnezeu nu ne-a chemat sa facem crestinism la fara frecventa. Dumnezeu ne-a chemat sa umplem bisericile de oameni sfinti."
"Noi n-asteptam pensia, noi il asteptam pe Isus"

Imi amintesc cum anul trecut am cantat intr-o pestera a unei manastiri cantarea "Crucea-i ascultarea" impreuna cu cativa tineri. Au fost mai multi care au ascultat. La iesire am fost intrebati daca suntem baptisti. Cineva a raspuns afirmativ. I s-a spus: "Sunteti deosebiti". Nu ca am fi fost, dar ca eram.

Ma intreb de ce se sta astazi gura casca si barfa dreasa la orice face oricine, dar cei care se numesc "crestini" numai de Cristos nu au timp.









Dar iata si un comentariu de pe un blog:

"Nu numai pentru semnul crucii e vrednic de mustrat Pustan.
Desi e si acesta un compromis. Evident nu la compromisuri se refera Ap Pavel cand a zis ca s-a facut grec cu grecii.
Daca semnul a fost sincer de ce nu-l face si la penticostali?
Daca n-a fost sincer, de ce l-a facut?…”ca sa capete bunavointa oamenilor”? “Daca as cauta sa plac oamenilor n-as fi robul lui Hristos”.
E mustrabila introducerea pe care si-au dat-o si si-au primit-o unul altuia cei doi “clerici”.
Noi pocaitii n-aveam cler, “noi toti suntem frati”. Domnul Isus n-are cler.
E vrednica de mustrat intovarasirea lui Pustan cu un personaj in goana dupa popularitate si bani. Daca nu cumva e vorba de acelasi duh, nu stiu.
Oricum popularitate au capatat din belsug acum, la pachet.
E vrednica de mustrat lauda si slava pe care si-au dat-o unul altuia, “cum puteti crede voi care umblati dupa slava pe care v-o dati unul altuia?”
Preotul Pomohaci nu e doar fata cu lacrimi ce o vedeti in acele clipuri. E cantaret de muzica populara in timpul liber, iar acolo la Mosuni e un fel de Maglavit , se fac pelerinaje gen Lourdes. Un adevarat copil al lui Dumnezeu nu se intovaraseste cu astfel de duhuri, le cerceteaza si nu se duce acolo. Pentru ca acolo a fost intovarasire, nu s-au vazut dezacorduri si nici acel Duh al lui Dumnezeu care dovedeste lumea vinovata. Sau daca nu e vinovata de ce ne-am dat jos icoanele de pe pereti, hai sa le punem inapoi, ca nu conteaza. Pupatul icoanelor si idolatria, muzica populara, tainele si plata slujbelor, sunt acestea Harul lui Dumnezeu? Sau mai staruie cineva in harul lui Dumnezeu?
Voi face raul ca sa iasa binele din el?
Nu pentru evanghelizare l-a chemat Pomohaci pe Pustan, ci pentru rating, pentru valva, pentru taraboi. Stia ca va fi. Are nevoie pentru a atrage atentia, oamenii merg acolo, cumpara daruri pentru biserica de la lelea Marie si lelea Lucretie, le duc la biserica si ….Tetzel ar muri de invidie.
E un fel de zoologie, care-i camila si care-i tzantzarul?
Ce strecor si ce inghit?
Ce fac daca camila e micuta si tzantzarul e armasar?
La Mosuni a fost o camila. Mica, vor zice unii. Ca vulpile mici.
Cresc!"

joi, 7 mai 2009

Votati Retezatul



http://www.retezat.ro


Urmeaza un articol preluat de pe retezat.ro


Susţinem Retezatul in competitia New7Wonders
Este momentul sa incepem iar sa votam Retezatul ca sa urce in topul celor 7 Noi Minuni Naturale ale lumii!

Comitetul de suport si Scrisoarea oficiala de suport au fost rezolvate prin eforturile Regiei Nationale a Padurilor- Romsilva care a semnat si contractul de sustinere a Parcului National Retezat. Inca o veste buna: la solicitarea Romsilva, incepand cu 24 mai- Ziua Europeana a Parcurilor- televiziunea publica va difuza un spot publicitar de sustinere a candidaturii Parcului National Retezat.

Acum este mai usor sa votam folosind telefonul sau/si internetul!


Cum votăm pe internet?
Dăm mai multe detalii pentru cei care nu cunosc limba engleză. Avem de parcurs urmatoarele 2 etape: votarea propriu-zisa si confirmarea votului.

1) Etapa 1: Intram pe saitul New7Wonders unde, la adresa http://www.new7wonders.com/nature/en/vote_on_nominees/?firstselect=5:115 , Members/Voting Details, ne inscriem cu adresa de e-mail, votam 7 candidate diferite, trimitem mesajul apasand butonul Submit; in noua fereastra aparuta bifam casuta I agree to Terms and conditions; in campul Anti spam, completam literele vizibile alaturat; trimitem apasand butonul Submit.
2) Etapa 2: Votul este validat abia după ce dăm click pe link-ul din mesajul trimis automat de pe saitul New7Wonders.

Important! Ca "sa nu ne taiem singuri craca de sub picioare", NU trebuie sa votam alte candidate din grupa E paduri, parcuri nationale, rezervatii naturale.


Cum votăm prin telefon?

Se apelează numărul 0041 77 312 4041. După mesajul de întâmpinare, urmează un ton şi apoi trebuie introdus codul de trei cifre (541) alocat pentru Parcul Naţional Retezat. Atentie! Votul devine valid doar după terminarea mesajului de confirmare (thank you message) al robotului telefonic.
In cazul în care paşii sunt urmaţi întocmai, convorbirea nu durează mai mult de un minut, tarif normal pentru Elveţia. Detalii pe http://www.new7wonders.com/nature/en/vote_on_nominees/telephonevoting/


De ce să votăm Retezatul?

Vedeti mai jos ce spune Nadja Rahal, oficial din staff-ul fundatiei, intr-un mesaj trimis Administratiei Parcului National Retezat
"Castigatorii si participantii la competitia Cele 7 Noi Minuni ale Lumii (n.a, constructii facute de om) au inregistrat anul trecut nivele record de crestere a beneficiilor provenite din turism, in unele cazuri veniturile crescand cu 70%"
Pentru ca Romania sa ajunga sa profite economic de aceasta extraordinara promovare (gratuita) care se face prin intermediul campaniei 7Wonders, trebuie sa votam in continuare Retezatul la adresa http://www.new7wonders.com/nature/en/vote_on_nominees/?firstselect=5:115. Ajutam astfel Romania sa ajunga intre primele 77 de candidate dintre care un comitet va alege doar 21.


Multa "lume" ajuta Retezatul:

Mass-media din Romania publica articole in sprijinul Retezatului;
Ministerul Educatiei este partener al Administratiei Parcului National Retezat in concursul scolar national de sustinere a candidaturii PNR- "Retezatul, o minune";
Ministerul Turismului este reprezentat in Comitetul oficial de sustinere a Parcului National Retezat;
Fundatia pentru Parteneriat Miercurea Ciuc a aprobat proiectul "Voturi, copii si flori pentru Retezat" pt sustinerea candidaturii PNR, din fonduri de la MOL Romania;
In zilele de 1-2 mai s-a organizat festivalul Park Fest, la Clopotiva- Rau de Mori pentru sustinerea Retezatului;
Pe multe bloguri si forumuri de discutii au fost puse widget-uri sau link-uri pentru votarea Retezatului.
Le multumim tuturor.


Ce lipseste?

O sustinere masiva din partea romanilor si a autoritatilor.
Cine, ce castiga? Va fi un castig al intregii Romanii care va putea obtine venituri din turism. Sa mai si intre bani in tara, nu numai sa iasa din cauza importurilor masive de alimente si nu numai.
<> Zoran Acimov, directorul Parcului National Retezat
Informatii suplimentare
- despre Comitetul de suport/ dl. Mircea Verghelet, ariiprot@rnp.rosilva.roCLOAKING ,
- despre PNR/ dl. Zoran Acimov, 0723301096

Razboaie pentru avort

Vox Vocis subliniaza decizia Republicii Dominicane de a condamna avortul, indiferent de perioada sarcinii in care ar fi facut:

Ca raspuns recentelor eforturi ale grupurilor pro-avort internationale de a decriminaliza avortul in Republica Domninicana, legislatorii au extins dreptul de viata pentru oamenii pre-nascuti pentru toata durata nasterii, prin modificare Constitutiei Republicii Dominicane cu urmatoarele: "dreptul la viata este inviolabil din momentul conceptiei pana la moarte". Votul a fost de 167 la 32 si a servit ca o victoriei majora pentru cei care lucreaza spre a proteja intreaga viata umana.



Intre timp, in Romania se poarta acelasi razboi, in alte circumstante. O subcomisie parlamentara condusa de Victor Ponta incearca introducerea de prevederi care sa introduca sub incidenta penala orice avort care ar avea loc dupa saptamana 24 de sarcina. Chiar si acel avort numit "terapeutic".

Ziarele care anunta stirea nu sunt clare in exprimare, poate cu micile exceptii pe care nu le-am citit inca. De la aceasta saptamana, se pare ca "specialistii" au stabiliti ca discutam despre "nastere prematura" si nu "avort". Dar, nastere prematura poate insemna si posibilitatea ca fatul sa supravietuiasca (la nivelul medical de acum, in incubator sau nu) si ca fatul nu poate supravietui (luna a 5-a de exemplu).

Evident ca o intreaga haita a si incercuit aceasta initiativa, care aducea un plus de speranta pentru ocrotirea vietii, in adevaratul sens al cuvantului. Argumentele lor? EVZ relateaza: "O astfel de măsură legislativă ar reprezenta un mare regres în garantarea unor drepturi fundamentale precum dreptul la viaţă, dreptul la sănătate, dreptul de a nu fi supus unor tratamente inumane sau degradante şi dreptul de a nu fi discriminat pe criteriul sex"

Lucrurile se complica insa, dupa cum aflam din aceeasi sursa:

Parlamentul inserează în Noul Cod Penal şi faptul că, după 24 de săptămâni, fătul „se consideră persoană, în sensul legii penale”, fapt ce, în opinia specialiştilor, atrage după sine incidenţa apariţiei eutanasiei.

„Dacă sarcina este întreruptă pe motive medicale după ce fătul a împlinit 24 de săptămâni, vorbim de eutanasie. Fără îndoială, situaţia trebuie să fie reglementată. Fără excepţii, vorbim despre ucidere toată ziua”, e de părere Cristi Danileţ, de la SoJust.



De unde ne punem intrebarea justa, daca aceste demersuri si tensiuni publice nu sunt menite pentru a fi introduse practici oripilante sub denumiri a-morale, precum eutanasia. Cel putin un impact in acest sens exista, prin obisnuirea opiniei publice si conducerea ei caineste spre o destinatie scontata.

Revenind, vreau sa ne intrebam de ce o fiinta umana pe care o vedem are drepturi la viata, iar una pe care nu o vedem nu are? Daca fatul traieste intr-un loc mic -cel al burtii mamei lui - inseamna pentru aceasta ca si plaja drepturilor pentru el va fi ingustata simtitor? Ba chiar vital.

Cat de aberanta este gandirea omului imbibat de umanism si psihologia sexului. Este dreptul de a nu fi supus unor tratamente inumane sau degradante doar dreptul femeilor? Atunci ce sa mai zicem de copii? Oare nu sunt copii mai vulnerabili decat adultii? Si nu sunt oare omuletii pantecelor cei mai vulnerabili in acest sens (si in toate sensurile)?

Romania oare nu are voci autentice, care sa fie sustinute corespunzator, care sa arate tuturor o perspectiva izvorata din dragostea lui Dumnezeu si nu din doctrinele de supravietuire animalice ale evolutionismului? Se vorbeste astazi prea mult despre iubirea divina, pe cand chiar si avortul facut pentru protejarea mamei pune sub semnul intrebarii trairea acestei valori si naste o intreaga discutie.

Am fi noi gata sa renuntam la viata noastra pentru viata copilului nostru? Pe langa faptul ca aceasta intrebare este prea grea pentru mintile tinere ale celor care in general sunt pusi fata in fata cu intrebarea, vedem cum progresul medicinei a atins de multa vreme chestiuni prea grele pentru umanitate.

De unde discutia trece in alte sfere, mai intalte si mai cuprinzatoare, cu un orizont mai limpede si care trebuie sa-L implice pe Dumnezeu. Suntem datori fiecare sa traim in frica Domnului, stiind ca este inceputul intelepciunii! Doar de acolo vom discuta de fapt. Acum gangurim.

Nu trebuie incheiat acest articol aratand cum multe alte chestiuni care privesc avortul sunt lasate in pace. E, de fapt, un joc de a scoate si introduce amendamente pe argumente. Un tabloul al nuantelor in gri, vesnic renuantat. Unde a fost gri inchis acum e gri deschis s.a.m.d. E un joc incapabil, de-a Dumnezeu.

vineri, 1 mai 2009

Rusinea din rama si nerusinarea din strada

Iata ce a patit Hanani, cand l-a mustrat pe Asa.

"În vremea aceea, Hanani, văzătorul, s'a dus la Asa, împăratul lui Iuda, şi i-a zis: „Pentrucă te-ai sprijinit pe împăratul Siriei, şi nu te-ai sprijinit pe Domnul, Dumnezeul tău, de aceea a scăpat oastea împăratului Siriei din mînile tale.
Etiopienii şi Libienii nu alcătuiau oare o oaste mare, cu o mulţime de cară şi călăraţi? Şi totuş Domnul i-a dat în mînile tale, pentrucă te sprijinisei pe El.
Căci Domnul Îşi întinde privirile peste tot pămîntul, ca să sprijinească pe aceia a căror inimă este întreagă a Lui. Ai lucrat ca un nebun în privinţa aceasta, căci deacum vei avea războaie.”
Asa s'a mîniat pe văzător, şi l-a pus la închisoare, pentrucă era înfuriat împotriva lui. Tot în acelaş timp Asa a apăsat şi pe unii din popor."


Te si miri cum a indraznit Hanani sa il mustre pe Asa... Ce tupeu.

Astazi cel care corecteaza e silit sa treaca prin piata de obste, unde sa se arunce in el cu oua, coji de banane, cartofi stricati, conserve goale si altele. Cum indrazneste oare sa indrepte, sa certe, sa indrume? Ce tupeu!

Daca vrea cineva sa indrepte pe vreun blog, imediat sar cei pregatiti si incep sa-l traga de urechi, pe rand: "Da cine esti tu sa judeci? De ce nu vorbesti cu dragoste?" Si altele. Si asa, omul nostru, care mai are si prostul obicei sa-si dea numele, ajunge sa fie tras de urechi mai ca la aniversarea a 20 de ani.

Mi s-a intamplat si in alt context. Sa fiu tras la raspundere ca am certat doua persoane care au dat cu piciorul in usa unei case dintr-un sat parasit, care era inchisa. Vroiau sa o deschida, cred. Tocmai de acele persoane am fost certat. Greseala mea, evident. Nu am zis cu "dragoste", cum au dat ei cu piciorul. Ca, daca dai cu piciorul cu dragoste, atunci si a mustra sa nu se mai dea cu piciorul trebuie tot cu dragoste.

Cam multa indrazneala in ziua de astazi, nu? Din partea mea si din partea altora care vor sa indrepte. Ce treaba avem noi? Ia fiecare la treaba lui, ca omu' face ce vrea si nu-i imputam noi ce si cum.

Daca acum esti rasplatit verbal si pus la punct cu tupeu si nerusinare, cu nesimtire si sfidare, maine vei fi dus la inchisoare, sa taci odata, ca deja s-a dus aproape jumate de an din 2009.