duminică, 25 iulie 2010

Stire rara - tenebre lungi

Am primit o stire de la stiricrestine.ro. De exceptie:

"În perioada 24 iulie – 01 august 2010 la Corbu, judeţul Costanţa se va desfăşura Festivalul Evanghelistic “Ţărmul de aur 2010”. La eveniment vor participa personalităţi marcante în lumea creştină ca: Cătălin Dupu, Nelu Roşu, Ion Damian, Mihai Dragoman, Daniel Topciu, un membru al Academiei Române şi Hope Band"

Dupa ce am citit-o si recitit-o de mai multe ori incercand sa inteleg ceva (in afara perioadei), m-am agatat cu mari sperante de cateva exprimari grozave. Iertati-mi superlativele, intentia mea este sa fiu in ton cu textul anuntului, atata tot... Iata cateva extrase remarcabile:

- Festival Evanghelistic
- personalitati marcante in lumea crestina
- ... in lumea crestina ca: Catalin...

Vreau pe aceasta cale sa-mi cer iertare tuturor ca nu le cunosc pe aceste personalitati marcante (cu exceptia lui Catalin Dupu pe care l-am intalnit la Calan). Sau, altfel spus, vreau sa pun o intrebare celebrului de acum autor al anuntului: voi pe ce lume traiti? (ca tot se vorbea de lumea crestina). Avusesem, pana acum, o intelegere total diferita asupra notiunii de personalitate crestina, daca exista asa ceva (sau, daca intelegem ideea in sensul de cel mai mare in imparatia cerurilor, adica robul tuturor). Dar este bine ca s-a alterat expresia, si asa nu-mi placea cum suna.

Asta avem acum? Personalitati marcante? Asta ne framanta si ne ia timpul? Greu va mai ajunge aceasta generatie la echilibrul realitatii... Presupun ca voi mergeti, nu? Doar vine un membru al Academiei Romane... La atatea personalitati si nume grele devine evident de ce a fost aleasa acea locatie: sa incapa toata suflarea care se inghesuie nevoie mare. Dar, daca merg, se da ceva?

Gata cu ironia si gluma. E trista aceasta stire...

Niciun comentariu: