sâmbătă, 3 aprilie 2010

Isus fiindca stia

In Ioan 13, aflam cum Cristos i-a iubit pe "ai Sai" pana la capat. El stia ca i-a sosit ceasul sa plece din lumea aceasta la Tatal. Dar, s-a gandit la ai Sai, asa cum s-a gandit si dupa ce a inviat, imediat ce s-a intalnit cu Maria in gradina.

În timpul Cinei, după ce diavolul pusese în inima lui Iuda Iscarioteanul, fiul lui Simon, gândul să-L vândă, Isus, fiindcă ştia că Tatăl Îi dăduse toate lucrurile în mâini, că de la Dumnezeu a venit şi la Dumnezeu Se duce, S-a sculat de la masă, S-a dezbrăcat de hainele Lui, a luat un ştergar şi S-a încins cu el. Apoi a turnat apă într-un lighean şi a început să spele picioarele ucenicilor şi să le şteargă cu ştergarul cu care era încins. (Ioan 13:2-5)

Ce a facut Isus fiindca stia ca are toate lucrurile in maini, ca de la Dumnezeu a venit si la Dumnezeu se duce? S-a sculat de la masa, s-a dezbracat de hainele Lui, a luat un stergar si, dupa ce s-a incins cu el, le-a spalat picioarele ucenicilor. Cristos stia cine este, cat de mare este, ce lucrare minunata face. Fiindca stia ca va merge la Tatal, iar acest lucru era hotarat deja, iata ce a facut.

Cunostinta aceasta a lui Cristos l-a determinat sa faca ceea ce a facut. Deci, si noi, daca stim ca suntem din Dumnezeu si mergem spre El, va trebui sa avem acelasi fel de gandire, acelasi mod de traire. Oamenii din lumea aceasta, daca stiu ca sunt puternici, mari si viitorul le este asigurat, sunt ingamfati, mandrii, dau ordine, pretind slujire. Gandirea cristica este total diferita. Constienta pozitiei aduce cu sine dezbracarea de eu si slujirea. Iata unde vor fi incercati cei care pretind ca sunt slujitorii Domnului, aceia care se numesc pe ei insisi pastori, invatatori in Biserica lui Dumnezeu.

Cand cineva nu stie daca este agreat, de obicei se comporta in asa fel incat sa placa. Dar, daca cineva stie ca cei mai multi il accepta si-l recunosc, oare mai vrea sa placa? De obicei, la acest nivel, motivatia fiind inlaturata, trairea lasa de dorit. Pentru ca motivatia este una pamanteasca. Abraham Lincon zicea: "Daca vrei sa testezi cu adevarat caracterul unui om, da-i putere".

Daca noi stim ca vom ajunge mostenitori impreuna cu Cristos, atunci ce facem acum? Ce facem acum arata daca stim cu adevarat cine suntem si unde mergem.

După ce le-a spălat picioarele, Şi-a luat hainele, S-a aşezat iarăşi la masă şi le-a zis: „Înţelegeţi voi ce v-am făcut Eu? Voi Mă numiţi „Învăţătorul şi Domnul” şi bine ziceţi, căci sunt. Deci dacă Eu, Domnul şi Învăţătorul vostru, v-am spălat picioarele, şi voi sunteţi datori să vă spălaţi picioarele unii altora. Pentru că Eu v-am dat o pildă, ca şi voi să faceţi cum am făcut Eu. Adevărat, adevărat vă spun că robul nu este mai mare decât domnul său, nici apostolul mai mare decât cel ce l-a trimis. Dacă ştiţi aceste lucruri, ferice de voi dacă le faceţi. Nu vorbesc despre voi toţi; cunosc pe aceia pe care i-am ales. Dar trebuie să se împlinească Scriptura care zice: „Cel ce mănâncă pâine cu Mine a ridicat călcâiul împotriva Mea.” Vă spun lucrul acesta de pe acum, înainte ca să se întâmple, pentru ca, atunci când se va întâmpla, să credeţi că Eu sunt. Adevărat, adevărat vă spun că cine primeşte pe acela pe care-l trimit Eu, pe Mine Mă primeşte; şi cine Mă primeşte pe Mine primeşte pe Cel ce M-a trimis pe Mine.” (Ioan 13:12-20)

Niciun comentariu: