joi, 21 aprilie 2011

Ce cauta oamenii in "Joia Mare"?

Nu vreau sa-i jignesc, nu vreau sa-i judec. Nici eu nu sunt mai bun ca ei...

Totusi, voi sublinia o mica realitate pe care am observat-o, tocmai pentru a ne putea gandi la noi insine si la modul in care vedem viata crestina.

Am inceput sa scriu pe blog dupa o anumita varsta. Trecusem deja de perioada tensiunilor adolescentine, dar unele articole au vizat si chestiuni care m-au framantat in trecut, cum ar fi cele privitoare la fete. Am inteles anumite realitati spirituale si de bun simt, prin studiu Scripturii si mi-am consolidat o parere vis-a-vis de ceea ce ar trebui sa insemne pentru un barbat relatia cu o femeie, care sa fie si sotia lui. Asa am scris si un articol sub titlul "Ce sa vorbesc cu o fata?", cu dorinta de a fi folositor altora.

Cand intru pe contul de wordpress (blogul este si pe blogspot, in acelasi continut) imi apare o statistica zilnica cu privire la anumite accesari (un top). Articolul acesta este mai mareu primul, adica cel mai accesat, cel mai cautat pe net (asa ajung cei mai multi sa citeasca acel articol). Nu si astazi.

Astazi, in Joia Mare, altul a fost in top. Am pus poezia lui Costache Ioanid intr-un articol, cu cativa ani in urma - "Stergarul". E poezia aceea care se citeste, de obicei, la cina, in ziua de Joi, inainte de Paste. Dar sa nu ne grabim. La prima vedere pare ceva bun. Dar...

... Statistic, un an intreg ne sta gandul la noi, de Paste ne gandim la Dumnezeu. Si aceasta poate doar ca sa citim poezia la biserica, ca intr-un ritual. Evident ca blogul acesta nu este reprezentativ, ca sa putem vorbi despre un sondaj insemnat, relevant. Dar, pentru mine a insemnat ceva aceasta realitate. Pentru mine este trist si cred ca oamenii asta cauta - folosul lor si nu pe Dumnezeu.

Asa sa fie oare? Asa facem? Poate ar trebui sa cautam mai des "Stergarul", in special a doua parte a poeziei, care ne invata sa ajutam batranii neputinciosi, sa facem bine si milostenie. Sa fim, in timpul anului, fii ai Tatalui din ceruri, daca vrem sa avem partasie cu El.

Dumnezeu sa fie cu oamenii Sai.

Niciun comentariu: