sâmbătă, 2 aprilie 2011

Poruncile Domnului - dintr-un mesaj biblic

1. Porunca pocaintei

In har nu e o democratie dinasta totala in care suntem si noi. Si in har sunt porunci. O porunca este aceea a pocaintei.

Cand am venit, ne-am temut de o mare multime, dar... nu mai sunt vremuri ca acelea cand sa vina o mare multume. Noi ne-am dori ca sa se petreaca astazi treziri spirituale, dar ce-i de facut? "Pocaiti-va si intoarceti-va la Dumnezeu ca sa vi se stearga pacatele si sa vina de la Domnul vremurile de inviorare" (Fapte 2).

Domnul Isus nu avea microfoane, si se calcau pe picioare sa-L asculte si se pocaiau. Noi strigam in televizoare si radiouri si nu se mai pocaieste nimeni.

De ce sa se pocaiasca oamenii care nu s-au pocait? Fiindca s-a implinit vremea. "Ajunge, in adevar, ca intrecut ati facut voia neamurilor...". Nu mai credeti basme, nu mai credeti povesti, nu mai credeti traditii. Fara pocainta nu intra nimeni in imparatia lui Dumnezeu. Cand oamenii se pocaiesc, Dumnezeu lucreaza. Sa ne smerim si sa ne pocaim. Motivele? - pentru ca vine judecata, ca sa vina inviorarea si fiindca "ajunge".

2. Porunca iubirii

In primul rand, iubirea de frati - "sa va iubiti unii pe altii cum v-am iubit Eu". In biserica noastra (baptista) mai este iubire de frati... nu mai este ca pe vremuri, dar mai este inca. Mai exista iubirea aceasta de frati, cand ni s-a umplut corabia, casa si pivnita, mai facem gestul acesta - veniti sa umpleti si voi? Sa iubim cu fapta si sa iubim cu adevarul.

Ce bine-i printre voi iubitii
si dragii sufletului meu,
iubirea voastra-n mine arde
alaturi de-a lui Dumnezeu:
intai e-a Lui, apoi aproape
de ea mi-e dragostea de voi -
Hristos si voi mi-ati fost comoara
in lumea asta de noroi.


Cand Dumnezeu ti-a dat puteri, ti-a dat si pentru cel care nu are. Cand Dumnezeu ti-a dat vedere si auz, ti-a dat si pentru cine nu are. Si esti pus la testul acesta - sa-ti iubesti semenul ca pe tine insuti. Sa-ti iubesti vrajmasul.

Porunca iubirii de frati si de semeni, dar si porunca iubirii dusmanului. Lucrarea lui Dumnezeu nu se face, caci El nu toarna binecuvantare peste ura, ci peste iubire.

Si... sa-L iubesti pe Dumnezeu. Ne-am adunat la evanghelizare sa cerem sa ne dea Dumnezeu putere sa iubim. In inchisorile comuniste, ii tot scotea la judecata, le modifica pedepsele, le mai da ani... odata a fost chemat un sfant. Interesant a fost ca n-a venit pana seara in celula. Venind avea o fata plina de bucurie - "s-a coborat arhanghelul Mihail si mi-a dat sentinta, maine voi fi executat."... iubire de Dumnezeu, mergea sa se intalneasca cu Dumnezeu, era plin de bucurie.

3. Porunca lucrarii

Indiferent de varsta, noi trebuie sa lucram. Cristos ne-a poruncit sa aducem roada.

Apostolului Pavel i se intarata duhul. Nu e un indemn, nu e un subiect de predica - e o porunca, Cristos ne-a poruncit sa lucram. Tu ce faci?

- fie prin cuvantul meu, fie prin faptele mele, fie prin puterea semnelor si minunilor, fie prin puterea Duhului Sfant... "asa ca, am lucrat acolo... unde nu altul a pus temelia" - apostolul Pavel. Ce binecuvantati sunt oamenii care stiu, sa aduca un suflet din pierzare, la Dumnezeu.

(notite din mesajul biblic al fratelui Petrica Gaina, 02.04.2011)

Niciun comentariu: