"Cu toate acestea, prin fiecare aspect pe care l-am prezentat, gnosticismul le-a amintit teologilor Biserici, inclusiv lui Clement si Origen, ceea ce ar fi fost inclinati sa uite .Miturile despre abisul divin au oferit o contrapondere pentru simplificarea exagerata a doctrinei impasibilitatii divine, care parea sa reduca paradoxul milei si maniei la o formula rationala. Ideea coborarii cosmologice a spiritului dadea un sens mai profund alilenarii omului fata de lume, fata de fiinta lui adevarata, si fata de Dumnezeu, decat o facea antropologia moralista a multor Parinti ai Bisericii. In ciuda docetismului sau, reprezentarea gnostica a Mantuitorului se apropia in anumite privinte de unele teme din Noul Testament decat definirea lui Cristos ca datator al Legii celei noi. Si, mai presus de toate, gnosticismul crestin era o religie a mantuirii si a impacarii spiritului omenesc cu maretia inefabila a lui Dumnezeu. Insa reprezenta o denaturare fundamentala a doctrinei crestine in fiecare dintre aceste aspecte si, in consecinta, Biserica trebuia sa i se opuna. Dar mai ilustra, deasemenea un efort considerabil de a gasi o solutie problemelor doctrinei crestine care nu puteau fi evitate de nici un teolog, fie el otodox sau eretic."Citat din Traditia Crestina, de Jaroslav Pelikan Vol I, pag. 116-117
"Iar Aceluia care poate să vă întărească, după Evanghelia mea şi propovăduirea lui Isus Cristos, - potrivit cu descoperirea tainei, care a fost ţinută ascunsă timp de veacuri, dar a fost arătată acum prin scrierile proorocilor, şi, prin porunca Dumnezeului celui veşnic, a fost adusă la cunoştinţa tuturor Neamurilor, ca să asculte de credinţă, - a lui Dumnezeu, care singur este înţelept, să fie slava, prin Isus Cristos, în vecii vecilor! Amin."
luni, 11 aprilie 2011
Traditia Crestina[27]
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu