miercuri, 1 iulie 2009

Anonimi, martorii lui Iehova, amenintari si megalomanie tehnica

Iata cateva mesaje pe care le-am primit drept comentarii la un articol despre secta "Martorii lui Iehova", pe care l-am scris aici.

"Eram sigur ca o sa-l refuzi!!!!Esti un las,un inselator,UN NECUNOSCATOR AL BIBLIEI.Vrei sa facem analize semantice pe textele Biblice? Vino Fariseule la “bataie”.Vino sa discutam,nu te ascunde dupa jigniri si invective.Nu vezi ca nu esti capabil sa dovedesti MACAR UN LUCRU pe care-l sutii?Tu spui ca noi mintim,cand noi TOT CE AFIRMAM DOVEDIM CU BIBLIA.Iar tu spui:…nu cunosti termenii…nu sti sa-I definesti…Care termeni?Vrei sa punem pe blog textul in ebraica si sa- l studiem? Dar,vezi ca se citeste de la dreapta la stanga!VREI???Haide sa-l punem!!!Nu refuza dialogul!!!Ai curajul sa pui acest post pe blog?"(autor anonim)


"Si sa sti ca are dreptate Gigi: ai o versiune personala si TOTAL NEBIBLICA de credinta.Nici nu sti in cine crezi.Tu spui ca sunt 2 Dumnezei Adevarati si Atotputernici,dar este totusi unul singur.Tu spui ca Isus este Dumnezeul Atotputernic (desi nu poti cita macar un verset in acest sens),dar El a primit puterea si autoritatea de la Tatal.Iar faptul ca este si D-zeu si Mare Preot in acelasi timp este in afara unei logici elementare.Inca odata:nu cred ca ai curajul sa publici posturile.Dar daca nu o faci,voi face un blog in care te voi prezenta publicului asa cum esti.Locuiesc in apropierea ta,si deja m-am interesat…Nu dorect acest lucru,dar daca tu ma obligi…"(probabil acelasi autor anonim)



Intai de toate, imi cer iertare pentru regulile de tehnoredactare incalcate cu nonsalanta sau lipsa de cunoastere mai sus, dar nu am putut sa modific ceea ce altul a scris, chiar daca e un anonim "curajos".

E nevoie de un astfel de articol din doua ratiuni: intai de toate e un bun material didactic pentru ce inseamna anonimatul si megalomania. Atingem si chestiunea amenintarii sub anonimat; apoi sunt doua "iesiri" caracteristice sectei "Martorii lui Iehova" si e bine de stiut :).

Initial am oprit aceste doua comentarii fiind evident ca sunt de tipul instigarilor "teroriste", spre agitarea "multimii". Continutul lor este copilaresc in multe puncte (gen: "esti tare, ba?", "ce slab esti, daca nu faci cum zic eu imi iau jucariile si plec"), dar caracteristic in acelasi timp a doua grupari de oameni, care, se pare ca se identifica in multe valori. Dar sunt niste bune exemple pentru un astfel de articol.

Sa o luam pe rand.


1. Anonimatul si vitejia

Sub anonimat, o persoana reala scrie: "Esti un las!". Cat se poate de viteaza afirmatia, nu?

Sub anonimat adeseori se ameninta: "Locuiesc in apropierea ta...". Sunt o umbra, te urmaresc, nu ai scapare. Totul se va afla despre tine... Si eu, trebuia sa tremur si sa public repede mesajul, ca nu cumva sa se afle despre mine. :) Ce sa se afle? Pai, desigur, nu se poate afla decat ceea ce fac, iar noi, ceea ce facem facem la lumina. Dovada sta cel putin in simpla abordare a realitatii - eu ma identific ca persoana reala cu ceea ce scriu, semnand cu numele real; un anonim e viteaz, mare psiholog al persuasiunii si bun strateg in minciuna.

Un anonim nu risca. Chiar daca e copilaresc ce scrie. Chiar daca e aberant ce scrie. Chiar daca nu stie sa scrie. Chiar daca ameninta. Chiar daca vorbeste urat. Vine, scuipa, pleaca. Dar, nu uita sa lase in urma un autoportret idilic, frumos, care pluteste in aer, in timp ce erijeaza reculand in multe iesiri aparent necontrolate, dar bine gandite, sau chiar nervoase, intr-un mare cunoascator, apt si bun, dar geniu care nu ar putea trai daca-si arata identitatea.

Anonimat si smerenie. Sau, anonimat si megalomanie. Anonimat si cuvinte scumpe, spuse de cineva care doreste sa nu i se cunoasca identitatea pentru a nu fi apreciat peste masura. Sau anonimat si grosolanie, cu vorbe exprimate in cuvinte, care-ti lasa sentimentul de "bine ca e anonim".

L-am invitat pe acest comentator sa realizeze un blog, daca doreste, unde poate sa scrie ce binevoieste, asa cum a spus. Desigur, mi-a raspuns ca "a glumit". Unde sunt oamenii puternici prin adevar in toate aspectele vietii? Avem nevoie de caracter, de atitudini smerite si de vieti curate. Cine ar citi un blog plin de calomnii neadevarate, scris de un anonim?

Faptul ca ceea ce a scris nu a fost gandit se vede, mai pe urma, clar. E o realitate la care sa meditam cu totii. Oare am spus ceva ce acum am vrea sa nu fi spus? Oare am scris in acest fel? Si de ar fi asa, am cere iertare, sau ne-am ascunde sub vesnicul "am glumit"?


2. Martorii lui Iehova si argumentatia

In ce-i priveste pe martori... Aceste doua comentarii le sunt caracteristice.

Dupa o discutie de cateva luni pe care am purtat-o cu doi martori simpli, in Timisoara, impreuna cu un prieten bun, am primit vizita unui martor mai important in randurile lor. Se observa si din argumentatia lui ca era mai pregatit in ale martorilor.

Dar, dupa doua intalniri in care acest personaj a participat, s-a ridicat in picioare in timpul unei discutii pe care o pierduse, agitat si strigand: "Gata! Plecam! Nu mai vorbim cu voi, sunteti niste mincinosi"... si alte injurii. A fost nevoie de o astfel de iesire, pentru ca argumentele noastre conduceau discutia in asa fel incat unul dintre martori incepuse sa-si puna intrebari. Numai ca ei nu erau dispusi sa-l piarda...

Cand se simt demascati, martorii care inseala deliberat reactioneaza dur. La fel cu reactioneaza si omul care minte si e prins la minciuna, sau cel care e demascat in minciuna, curvie sau alte asemenea orori, in timp ce pozeaza in bunul zambaret ajutator omenirii.

Tot pe cand eram in Timisoara, ni s-a cerut sa aducem textele in ebraica, daca suntem asa de buni. Am sugerat, fiindca era vorba de Ioan 1: 1, sa aducem textele in greaca. Pana la urma ne-am lamurit si cu limbile, care cum. S-a nimerit ca aveam la noi textele integrale in greaca a NT. Dar, pana la urma nu le-am mai pus "pe masa" fiindca "expertii" erau in "ebraica".

Realitatea este ca Biblia martorilor a fost tradusa abuziv, pentru ca anumite texte sa se potriveasca doctrinei lor. Erorile de traducere sunt asa de mari, incat nerusinarea unui martor care spune: "sa vedem in ebraia, sa studiem in greaca" este impresionanta.

Nu am intrat in jocul martorilor care au comentat ca mai sus, fiindca il cunosc si stiu unde duce. Mai degraba voi conduce eu discutia, pentru a o pastra asa cum se cuvine. Astfel ca, desi martorii jignesc si te provoaca, caineste, pentru a cauta sa te canalizeze apoi spre un anumit subiect, de la care sar apoi la altul s.a.m.d. Sa nu ne precipitam.

Pe blogul http://martoriiluiiehova.wordpress.com/ strang articole (proprii sau preluate corespunzator), care demasca aceasta miscare eretica. Argumente biblice clare, discutii pe textele originale (folosind citate de specialitate, nu opinii personale despre gramatica), sau aratarea minciunilor clare ale martorilor sunt cateva categorii principale in care se incadreaza scrierile de aici.

Cred ca un dialog cu majoritatea martorilor nu este posibil. Mai ales cu anonimii. Dar, de ce ar alege un martor care sugereaza ca este luptatorul adevarului, razboinicul luminii, sa lupte sub anonimat? Ar fi un pas bun pentru un astfel de martor sa isi arate adevarata identitate si s-o probeze, nu? Un al doilea pas ar fi sa-si recunoasca eroarea si sa devina crestin, pentru a-si mantui si el sufletul. Ca om e si mantuirea e pentru oameni!

Este clar pentru cititor cine foloseste invective, nu? Numai ca, anonimul nu are nevoie sa se rusineze. Nu vei vedea un anonim rosu... Pare evident, nu? In ce priveste argumentatia, pe saitul amintit sunt multe articole foarte bine argumentate. Si alte vor fi scrise.

Ce curaj e acela sa publici niste posturi ale unor anonimi? Acela nu e curaj. E o simpla apasare pe un buton. Nu le postez pentru ca nu as avea curaj. Nu are de-a face. Ci, pentru ca sunt menite pentru alt scop, pe care, din fericire, il cunosc.

Ai curaj sa spui cine esti? Ai curaj sa faci fata profetiilor mincinoase ale fondatorilor gruparii tale? Ai curaj sa recunosti evidenta traducere abuziva a Bibliei martorilor? Iata intrebari in care cuvantul "curaj" isi are locul potrivit.

Sfaturi pentru crestini:
- nu primiti martori in casele voastre;
- nu va lasati atrasi in stilul de argumentatie al martorilor - ei sunt pregatiti pentru un astfel de dialog ciclic si nu vor accepta niciodata vreo concluzie diferita, chiar daca e dovedita riguros; vor trece la alt pasaj si jocul se repeta;
- informati oamenii despre minciuna promovata de martori;

Sfaturi pentru martorii care au avut "curajul" sa comenteze pe acest sait:
- voi reconsidera un dialog, daca va dovediti identitatea si va asumati comentariile ca persoane reale, civilizat;
- voi aproba comentariile voastre, daca renuntati la stilul de pana acum (desi nu cred ca e cazul);
- amenintarile vor ajunge unde trebuie;
- astfel de iesiri va fac rau si o imagine proasta in fata tuturor - incercati o abordare diferita (noi oricum o vom recunoaste si o vom demasca, dar pana si satanistii si-au schimbat modul de lucru...);
- considerati articolele mele si altele, cititi Biblia (dar nu traducerea voastra, sau cititi direct textele in ebraica si greaca) si primiti credinta data sfintilor, odata pentru totdeauna, pentru a fi si voi mantuiti;


Mult har, tuturor!

11 comentarii:

Alexandru spunea...

Roxana, nu am postat comentariul tau fiindca am considerat ca e personal. Daca vrei, il postez.

Ar fi interesant sa scrii si comentarii si discutii la articole, daca vrei.

Pai, in principiu, scriu acest blog pentru a-i ajuta pe altii. Unu, doi, cati sunt. Nu scriu pentru mine. Eu oricum am aceste informatii si le folosesc. Scriu mai mult pentru altii.

De exemplu, cu martorii - nu toti sunt ca mine. Si nici eu nu sunt ca altii, ca toti. Experienta mea cu martorii imi ofera suficiente date ca sa stiu cand sa ma opresc. Cred ca Dumnezeu imi da intelepciune.

Dar si martorii trebuie abordati, intr-un fel sau altul. Mai degraba eu scriu pentru ceilalti, care nu sunt incapatanati si care nu merg neaparat inainte orice ar fi, drumul bun, sau drumul rau.

Multumesc ca mai treci pe aici.

Anonim spunea...

Te rog sa preiei brosura tradusa de mine despre mormoni si martori de pe blogul meu harsiadevar.blogspot.com
Mult har

Alexandru spunea...

Am pus-o pe martoriiluiiehova.wordpress.com

Mult har!

Alexandru spunea...

Roxana, nu pentru polemici, ci pentru discutii.

De ce crezi ca nu se poate discutii pe un blog?

Comentariile sunt moderate, asa ca nu se nasc discutii inutile. Unele articole s-ar merita discutate, fiindca nu le public pentru mine. Altele nu, fiindca sunt studii etc. Dar si acestea se pot completa, corecta sau aborda intr-o masura data de intelepciunea Duhului Sfant.

Anonim spunea...

Mah eu in locul vostru as incerca sa ma pocaiesc cu adevarat nu sa ma intereseze unele chestii ce nu ma ajuta deloc sa ajung in cer.

Anonim spunea...

Nu sunt de aceasta parere.

marcu spunea...

Stimate domn: nu stiu cum se face ca ati afisat numele meu si niste "comentarii" care nu-mi apartin si despre care eu nu am stire.Eu am acel nume,sunt martor al lui Iehova,insa nu am stire de acele mesaje...Intrucat am un nume de origine aramaica,nu suntem multi in Romania care sa avem acest nume de familie,in lume existand numele meu in Izrael(destul de raspandit),in Germania,Australia,SUA,Canada,Grecia,Italia,America de Sud si Centrala...insa acele persoane au alta adresa de mail...iar din cele 18 persoane care avem ambele nume identice in Romania,numai doi suntem martori ai lui Iehova.
Am rugamintea sa le stergeti,pt.ca ,mentinandu-le,ma calomniati...chiar daca a existat un "binevoitor" care-mi cunoaste adresele de mail.
Cat despre Biblia in traducerea NWT,tare mult doresc sa discutam,comparativ cu Codexurile..
Eu am in format electronic trei Codexuri,apoi NT in traducerile Moffat si Kingdom Interlinear,cu texte in greaca si engleza...
Daca doriti,vi le trimit,impreuna cu cateva traduceri vechi in romana: Biblia Cantacuzino-1688,Biblia de la Blaj-1793,Biblia Sinodala -1793,Biblia Nitulescu-1793,Biblia Sinodala 1918,etc...
Este bine ca intai sa cercetati,apoi sa criticati...Tatal ceresc sa va calauzeasca !!

Alexandru spunea...

La ce va referiti cu acel comentariu?

In ce priveste traducerea lumii noi, va invit sa discutam pe martoriiluiiehova.wordpress.com, la postul dedicat acestui aspect. Va astept cu interes acolo.

marcu spunea...

Buna,Alexandru.Ma refer la faptul ca tu pretinzi,in postarile tale,ca ai primit "amenintari" de la mine...imi atribui cuvinte pe care eu nici nu le-am gandit...eu fiind acel Bardea,sau Bar'dea cum se scrie in ebraica...Suntem 18 persoane cu ambele nume identice in Romania...mai exista in Izrael,SUA,Canada,Australia cate 1-2...In Romania,repet,doi suntem martori,eu si varul meu,care se numeste insa si Beniamin
( Ben'amin).Niciunul dintre noi nu am scris acele tampenii....deci am rugamintea sa le stergeti,pt.ca,prin acea smecherie,un "binevoitor" ( nu te banuiesc pe tine,pt.ca,in ciuda unor idei religioase ciudate pari a fi un om sincer si mai ales cinstit) a aruncat cu noroi in comunitatea noastra...Nu cred ca ai o asa factura morala care sa-ti permita sa achiesezi la o uzurpare de identitate si la un fals....Cat despre discutia cu privire la NWT,eu nu doresc sa comentez ceva apriori,insa,daca doresti,pui intrebari si eu voi raspunde.Am mai primit inca doua traduceri interlineare ale scripturilor grecesti crestine (pe care le numiti impropriu Noul Testament...al cui? )...asa ca este usor sa dialogam avand in fata Codexurile si 7-8 traduceri cu texte fie greaca-engleza,fie ebraica-greaca-engleza,fie greaca- romana...Sa incep asa o discutie,este inutil,pt.ca eu studiez Biblia cu persoane din Romania,R.Moldova,Italia,Spania,Canada...merg in predicare,am responsabilitati in congregatia din care fac parte,am doua servicii...Iti doresc numai bine si succes in cercetarea Adevarului !!!

Un Martor spunea...

"Dupa o discutie de cateva luni pe care am purtat-o cu doi martori simpli, in Timisoara, impreuna cu un prieten bun, am primit vizita unui martor mai important in randurile lor. Se observa si din argumentatia lui ca era mai pregatit in ale martorilor."

Referitor la acest fragment pe care l-am extras din postarea ta, am o intrebare?Daca tu spui ca ai primit vizita unui martor mai important in randurile lor,cine te asteptai sa vina,nu cineva care a studiat mai mult(Biblia)cu cunostiinte mai multe, care putea sa vina cu argumente mai multe la ceea ce te nelamurea pe tine?
Nu inteleg de ce acest cult este contestat de toata lumea?Daca ai ocazia vreo data sa participi la intunirile lor,vei avea alta parere.
Daca ai timp citeste si postarea asta:

Cine sunt Martorii lui Iehova ?

Alexandru spunea...

@Martorul incomod

Nu stiu pentru cine aveti impresia ca sunteti incomod, in orice caz ideea ca ati fi pentru mine, sugerata prin comentarea la acest post cu acest nume este doar tendentioasa si nu va ajuta cu nimic. Pe mine oricum nu ma influenteaza, iar cititorii cu intentii bune nu se vor lasa inselati de asa ceva.

In alta ordine de idei, subiectivismul pe care va bazati nu ne poate folosi la prea multe intr-o discutie.

Faptul ca nu intelegeti dvs anumite aspecte sau realitati nu influenteaza cu nimic adevarul. Adevarul nu se va face mai putin adevar pentru ca noi sa-l putem percepe. Dimpotriva, noi ne vom schimba pentru a intelege adevarul. Tocmai aceasta face si bunul Dumnezeu - ne capaciteaza, prin Duhul Sfant, sa intelegem lucrurile lui Dumnezeu, pe care nu le-am fi putut intelege prin puterea noastra, prin noi insine, niciodata.

Va doresc numai bine si mai ales intelepciune de sus.