luni, 11 iunie 2007

Bijuteriile mele

E la moda azi sa porti bijuterii. De mii de ani, unii oameni poarta, insa, altfel de bijuterii. Imi petrec timpul sa devin asemenea lor... chiar si la acest capitol.

In Proverbe 25: 12 spune: "Ca o verigă de aur si o podoaba de aur curat, asa este inteleptul care mustra, pentru o ureche ascultatoare." Avem exemplul lumii, care poarta cercei aratand valorile lumii. Gaura in ureche nu este intamplatoare, avand un istoric interesant. Sclavilor li se gaurea urechea. Exista chiar si printre tinerii crestini (si nu doar) discutii, uneori mai aprinse decat cele despre sfintenie, cu privire la purtatul cerceilor. Unii spun ca in Biblie nu scrie. Dar scrie. Tocmai am citat un verset. Desigur, nu se refera la aceste valori, pamantesti, ci la cele reale, la cele duhovnicesti. Invat din acest verset ca toti putem sa purtam cercei. Si fetele si baietii. Cercei ai adevaratei valori. Inteleg din acest verset ca, atunci cand accept mustrarea, cand am o ureche ascultatoare, inteleptul care ma mustra este ca o veriga de aur, ca o podoaba de aur curat. Valorile lumii iau, valorile adevarate se ofera pe sine.

In lupta aceasta a lumilor, a imparatiilor, a firilor, cine va birui in noi? Care sunt comorile noastre? Sunt mustrarile? Proverbe ne spune nu doar ca putem purta podoabe, ci si ca e intelept sa o facem (proverbele tin de intelepciune). Am invatat ca sa-mi pretuiesc inteleptii si sa iubesc mustrarea. Desigur, mai am multe de invatat in acest sens. Dar, ma bucur ca am inteles intr-un tarziu ca e bine sa am comorile mustrarii in inima si... podoabele inteleptilor care ma mustra in urechi!

In Proverbe 20: 15, invatam ca "Este aur si sunt multe margaritare; dar buzele intelepte sunt un lucru scump". Oare, oamenii firesti, naturali, nascuti asa, nu cauta aur si margaritare, definindu-le (corect omeneste vorbind si doar atat) ca valori? Ce ar trebui sa cautam noi, care stim care sunt adevaratele valori, decat, da, tocmai adevaratele valori. Citind aceste versete imi doresc tot mai mult sa am in jurul meu oameni care sa ma mustre cu buze intelepte. Inteleg ca trebuie sa caut astfel de buze. Este aur. Sunt si multe margaritare. Dar, buzele intelepte sunt un lucru scump!

"Un nume bun este mai de dorit decat o bogatie mare, si a fi iubit pretuieste mai mult decat argintul si aurul." E primul verset din Proverbe 22. E un verset deosebit de pretios. Ne ajuta sa ne definim corect valorile si sa strangem bogatiile adevaratelor valori in ce ne priveste. Un nume bun... Sa fim iubiti... Interesant, nu? Este o lupta pentru mine sa traiesc intr-un mod corect. Nu pentru a-mi face un nume bun, ca scop care sa scuze orice mijloc. Dar, daca traim corect, raportat la Dumnezeu, in voia Lui, vom avea un nume bun. Ce facem - investim in asta? Ce ziceti? Ne hotaram sa investim in a fii oameni dupa voia lui Dumnezeu. O, ce bogatie! Ma gandesc ca, un astfel de aur si un astfel de argint, topit bine in focul suferintei, si pus matritele corecte, ne-ar asigura niste bratari si niste lanturi de aur curat de cea mai buna calitate, care, nici nu se pune problema sa coste ceva... Da, nu se gasesc pe site-uri la sectiunea de "Utilitare", dar, se asorteaza cu hainele spiritualitatii sfintilor.


Intr-adevar, in Proverbe 27: 21 zice: "Ce este tigaia pentru lamurirea argintului si cuptorul pentru lamurirea aurului: aceea este bunul nume pentru un om."

Un comentariu:

Anonim spunea...

Psalmul 110:3 "...cu podoabe sfinte,
ca din sanul zorilor,vine tineretul Tau la Tine, ca roua."
Este mare nevoie de astfel de podoabe in viata copiilor Lui Dumnezeu , in Biserici...