marți, 1 aprilie 2008

Martorii lui Iehova - o noua brosura

O noua brosura a fost conceputa si este impartita prin Hateg si poate si alte localitati, de asa-zisii martori ai lui Iehova. Continutul ei arata:
- folosirea unui limbaj biblic;
- terminologie specifica evanghelicilor, in general;
- pregatirea unei concluzii dorite, prin folosirea unor versete in contextul actual real, foarte bine gandite;

Iata brusura scanata:






Atat titlul brosurii, cat si continutul ne indeamna la cercetare si efort intelectual. Pare ciudat in contextul postmodernismului de astazi, dar nu este. Efortul este intelectual condus, adica se conduce cititorul spre o anumita concluzie. Dupa primele doua pagini din brosura, in care se prezinta versete destul de in context, intr-un cadru contemporan real, se iveste si concluzia si identitatea autorilor (devine evident ca brusoura e realizata de martori si nu de evanghelici).

In contextul actual, brosura simuleaza o brosura evanghelica, dar concluzia este departe de mesajul evanghelicilor. Din acest motiv, gasesc o imbunatatire in efortul martorilor de a-si impune ereziile, in sensul efortului lor. Totusi, trebuie sa intelegem inca odata:
- martorii nu sunt crestini;
- efortul lor se constituie in a induce in eroare societatea, oamenii, brosura de fatza este un exemplu elocvent in acest sens;

Sa ne apropiem e concluzia lor, care incepe sa se construiasca pe premisele prezentate in primele doua pagini ale brosurii, chiar de la inceputul celei de-a treia pagini. Gandirea brosurii este rudimentara. Va evolua, dar o vom arata si atunci. Iata cum se construieste a doua premisa:
- doctrina treimii (trinitatii) este prezentata in context negativ absolut (moartea apostolilor, imparatul Constantin care face crestinismul religie de stat, ideea ca a fost sprijinita de "sabia imparatului", o religie organizata sustinuta de politica); nu se spune ca doctrina treimii este gresita, fiindca aici se incearca construirea unei premise si nu a concluziei, dar modul de prezentare deja concluzioneaza in mintea cititorului neavizat (care nu cunoaste adevarul), dupa cum am aratat;
- se spune ca Augustin "impune" invatatura "pagana" a nemuririi sufletelor umane (aici se trage si concluzia - inca o scapare in sens de continut; se sugereaza ca Augustin a introdus ideea nemuririi sufletului, ceea ce este fals in fapt; apoi exprimarea "nemurirea sufletelor umane" este improprie, cuvantul "uman" sugereaza provenienta si nu starea de fapt, ca si cum sufletul ar tine de lucrurile omenesti, pamantesti, sugerandu-se o concluzie agramata);
- ideea nemuririi sufletului este in sine un subiect deosebit de complex, fiind parte din esenta Scripturilor; brosura trece peste aceasta ca si cum ar fi un subiect extrabiblic, introdus de unul ca Augustin, candva, oarecand...;
- apoi se prezinta ca erori care au intrat cu timpul in biserica de stat: rugaciuni pentru cei morti, adorarea icoanelor. Printre acestea, care sunt intr-adevar erori, este prezentata si "chinul vesnic al sufletelor intr-un iad cu foc". Ei bine, aceasta este chiar o doctrina din Scripturi si nu are de-a face cu introducerea in "religia crestina" a ideilor si practicilor pagane;
- observam clar cum in brosura, printre chestiuni obiective, se introduce (se strecoara) minciuna ca si cum ar fi adevar (ea e mereu in minoritate, ca sa nu fie observata, printre alte exemple... o tehnica veche); iata ce zice apostolul Petru:
"În norod s-au ridicat şi prooroci mincinoşi, cum şi între voi vor fi învăţători mincinoşi, cari vor strecura pe furiş erezii nimicitoare, se vor lepăda de Stăpânul, care i-a răscumpărat, şi vor face să cadă asupra lor o pierzare năpraznică"


- aici avem de comentat putin; odata ca ei citeaza in apararea argumentarii lor un verset din pasajul din care am citat mai sus (2 Petru 2), ca sa camufleze versetul acesta, ca sa nu ne gandim la el... fiindca tocmai pe autorii brosurii ii incrimineaza, fiindca exact tactica asta se face aici - strecurarea ereziilor pe furis (in minoritate, cu mare atentie);


Vom observa, de asemenea, ca atunci cand se combate adevarul, nu se aduc versete din Biblie, desi acestea abunda in orice alt context. Oare de ce? Nu e inca clar? Sa continuam.

Brosura aceasta si alte astfel de brosuri se adreseaza mai mult celor care au o oarecare cultura biblica. Se vorbeste despre vremurile sfarsitului si despre guvernul mondial ca si cum toti ar stii ca trebuie sa vina si e de rau.

Raul brosurii abia acum urmeaza:
- se afirma ca martorii ar fi primit de la Isus responsabilitatea propovaduirii Imparatiei; ceea ce este fals - crestinii au primit aceasta porunca, nu martorii;
- martorii sunt prezentati ca fiind singurii adevarati ai Imparatiei lui Dumnezeu;
- versetele incep sa fie scoase din context (cititorul a fost cucerit pana acum, daca e sincer si e doar sincer);

Iata finalul:
"Pentru o explicare mai detaliata, apelati cu incredere la membrii asociatiei credinta adevarata martorii lui iehova". "Cu incredere" arata de fapt pe ce se bazeaza autorii brosurii, nu pe gandire, pe verificare atenta, ci pe incredere, pe un sentiment, o incredere cauzata de citirea unei brosuri. Cata incredere poti avea intr-o brosura? Si totusi...

In plus, ei se prezinta aici ca fiind in voia lui Dumnezeu, mergand din casa in casa. Vom aminti cititorului ca Domnul Isus le-a poruncit ucenicilor Sai sa nu faca asa. Oare ai cui ucenici sunt acesti asa-zisi "martori"?

Paziti-va de ei! Aveti credinta (incredere) in Dumnezeu si in Domnul Isus. Daca cineva aude adevarata Evanghelie si Duhul lui Dumnezeu il face sa o inteleaga, va cunoaste adevarul! Iubiti-i pe acesti "martori", dar aratati si desconspirati minciuna care e acolo. Vorbiti-le despre Domnul Isus, dar nu acceptati deloc invataturile lor!

18 comentarii:

Bucur Virgil spunea...

Alexandru, cu părere de rău trebuie să îţi spun că editorii broşurii prezentate de tine nu sunt Martori lui Iehova. Eu sunt un Martor al lui Iehova. Dacă ai putea să te şi documentezi înainte de a face afirmaţii ar fi şi în folosul tău.
Ce te faci cu prestigiul pe care îl pierzi declarând erori?

Alexandru spunea...

Salut Bucur Virgil,

Multumesc ca ai citit articolul si pentru comentariu. Te rog sa-mi redai afirmatia mea prin care spun ca Martorii lui Iehova sunt editorii acestei brosuri.

In ce priveste intrebarea legata de prestigiu, principial vorbind, odata ce ai pierdut ceva nu mai poti face nimic cu acel ceva, pana cand nu e gasit. Deci, nu pot raspunde intrebarii pana nu e pusa corect, sau cel putin sa fie clara.

In rest, prestigiul nu este preocuparea mea.

Cine a editat brosura? Ce legatura aveti voi martorii cu ea?

Bucur Virgil spunea...

Nu-ţi vine să crezi ce ai scris?
Reciteşte titlul.

Alexandru spunea...

Astept in continuare sa-mi redai informatia.

Ti-am pus si eu niste intrebari, daca binevoiesti sa-mi raspunzi, te rog.

bubu spunea...

te-ai gandit macar o secunda ca acuzi pe cine nu trebuie ? daca te trezesti luptand impotriva lui Dumnezeu, pe unde scoti camasa ?
vezi ca publicatiile martorilor sunt de calitate atat a informatiei cat si a hartiei!
unde ai gasit tu mazgalitura aia pe care te-ai obosit s-o si scanezi ?

Alexandru spunea...

Bubu,

Nu m-am obosit deloc sa scanez brosura. Am o imprimanta care face asta daca apas pe un buton... Si imi trimite si in formatul dorit pe e-mail, daca e nevoie... Daca ai ceva de scanat, te pot ajuta.

Nu am acuzat pe nimeni... Am spus doar lucrurile in fatza. Astept un raspuns cu sens la intrebarile ridicate de acest post.

Gandurile se formeaza in minte si nu se masoara in timp. Daca am avea un gand la o secunda (macar), am lega un simplu rationament in cateva zile... Gandurile sunt mult mai rapizi. Dar, m-am gandit la ceea ce am scris. Am o rugaminte, cum am mai spus, daca nu este brosura martorilor, sa se arate clar aici.

Aceasta brosura se impartea prin Hateg. Daca mai gasesc una asemanatoare, o voi scana si o voi combate. Daca doriti o discutie aici, sau daca vreti sa avem o dezbatere, nu trebuie decat sa o spuneti. Voi preciza regulile si vom purcede la mai mult decat vorbe aruncate in graba...

Prin harul lui Dumnezeu, eu sunt angajat in lupta cea buna a credintei, pe calea formata si trasata de prooroci, Domnul Isus si apostoli.

Calitatea informatiei in ce-i priveste pe martori este cel putin precara. Si aceasta este lucrul cel mai bun pe care il pot spune despre acest subiect. Minciuna este la ea acasa. O pot dovedi, daca vreti.

Mult har de la Dumnezeu!

Bucur Virgil spunea...

Dragă Alexandru, mai repet încă o dată, nu Martorii lui Iehova sunt editorii broşurii în cauză.
Cât despre faptul că martorii ar minţi ori ar distorsiona adevărul, aştept cu nerăbdare dovezile pe care le ai. Simple afirmaţii nu cred că ar fi credibile pentru oamenii cu discernământ, poate doar pentru săracele mulţimi manipulabile.
Titlul pe care l-ai dat acestei postări arată că ai afirmat că martorii ar fi autorii. Faptul că şi alţii cunosc numele lui Dumnezeu, Iehova, şi îl folosesc nu e o dovadă prin care să ni se atribuie scrierile lor. Eu am auzit personal mulţi preoţi ortodocşi pronunţând numele lui Dumnezeu, dar asta nu indica nicicum că ei ar fi fost martori ai săi. Doar recunoşteau un lucru pe care şi Sfintele Scripturi îl atestă.
Numai bine îţi doresc.

Alexandru spunea...

In articol m-am referit la continut. A se citi.

Pentru dovezi viziteaza saitul http://martoriiluiiehova.wordpress.com

Succes.

Anonim spunea...

Nu crezi că la la un singur aliniat sunt prea multe 2 (DOUĂ)agramări ?

Unknown spunea...

This brochure was not published by the Watchtower Jehovah's Witnesses but by a splinter group called True Faith Jehovah's Witnesses in Romania.

Does any of you have more information about this True Faith JWs group?

Please email me at luis.lima@eudoramail.com

Thanks!
Luis

Anonim spunea...

Din pacate multi nu stiu princiipile MARTORILOR LUI IEHOVA, sa acuzi este foarte usor mai ales in necunostinta de cauza,dar si cei ce au editat acea brosura si nu si-au pus parafa pe ea inseamna ca nu sustin ce scrie in ea si e o pierdere de timp.Cat despre MARTORII LUI IEHOVA pot sa va spun ca in prezent exista aprox.6 grupari si nu cred ca e bine sa fie bagati toti in aceeasi oala deoarece au princiipi si invataturi diferite.

Alexandru spunea...

Care sunt aceste principii ale martorilor lui Iehova? Ce importanta au ele in economia adevarului? Si, daca binevoiesti, care sunt aceste 6 miscari ale Martorilor?

Anonim spunea...

bubu, pentru afirmatiile facute o sa raspunzi in fata lui Iehova, precum si autorul acestui comentariu.nu mai acuzati brosura fara sa-i publicati si continutul care dovedeste exact contrariul.cat despre cei care au publicat-o pot spune doar atat ca ei sunt adevaratii Martori ai lui Iehova aratati in Isaia 43:10.la sfarsitul acestei brosuri este scris clar si foarte citet si chiar pe limba romana de cine este publicata.alexandru daca erai sincer si nu aveai scopul de a ponegri si denigra pe adevaratii Martori ai lui Iehova declarai de unde si de la ce fel de persoane ai primit aceasta publicatie.

Alexandru spunea...

Domnule, nu mi-ai raspuns la intrebari.

Continutul brosurii e publicat integral.

In ce priveste modul in care mi-a parvenit blosura - am gasit-o in cutia postala. Nu am avut ce sa declar.

As fi interesat sa port o discutie cu un reprezentant al acestei grupari si sa spuneti mai multe despre voi, dupa cum am aratat in intrebari. Eu nu am ponegrit pe nimeni, ci am discutat in articol continutul brosurii in comparatie cu Scriptura lui Dumnezeu.

A se face diferenta. Si, va rog, incercati sa nu mai argumentati cu privire la mine si la sinceritatea mea, ci raspundeti articolului cu argumente, ca sa putem discuta. Altfel, cititorii vor realiza si vor distinge cine ce urmareste.

Anonim spunea...

Cam multii martorii si toti adevaratii ???WTF?

Anonim spunea...

Hey,sunt un martor al lui Iehova,iar acel pliant este al nostru,adica al Credintei Adevarate a Martorilor lui Iehova din Romania.Am fost in Hateg si am raspandit acele pliante.

Anonim spunea...

si eu am primit o astfel de brosura. stau in Arad si am primit-o inainte de pasti.cei care mi-au dat brosura spuneau ca sunt martori ai lui Iehova dar cei care au ales calea cea grea si ingusta spre pocainta nu ca ceilalti martori care au ales calea de mijloc.

Anonim spunea...

Eu stau in Iasi si am primit o astfel de brosura.

Cate grupuri de martori ai lui Iehova exista in Romania:
a) Martorii lui Iehova - cei cu organizatia din Brooklyn
b) Credinta adevarata Martorii lui Iehova - s-au rupt in 1962
c) Cercetati Scriptura. Asta e alt grup care-i numeste modernisti pe cei de la pct b).

In lume exita mai multe:
a) Friends of Man. Un grup care la refuzat pe Rutherford ca presedinte.
b) Russelits. Alt grup care la refuzat ca presedinte pe Russell si a publicat in continuare revista cu numele: Turnul de Veghe anunta regatul lui Cristos(diferenta de la cei din Brooklyn: Turnul de Veghe anunta regatul lui Iehova)