miercuri, 17 martie 2010

Apostolul Pavel despre rasplata sa, castig si cum sa ai parte

1 Corinteni 9:18 Care este atunci răsplata mea? Este să vestesc fără plată Evanghelia, pe care o vestesc, şi să nu mă folosesc de dreptul meu în Evanghelie.
1 Corinteni 9:19 Căci, măcar că sînt slobod faţă de toţi, m’am făcut robul tuturor, ca să cîştig pe cei mai mulţi.
1 Corinteni 9:20 Cu Iudeii, m’am făcut ca un Iudeu, ca să cîştig pe Iudei; cu ceice sînt supt Lege, m’am făcut ca şi cînd aş fi fost supt Lege (măcar că nu sînt supt Lege), ca să cîştig pe ceice sînt supt Lege;
1 Corinteni 9:21 cu ceice sînt fără Lege, m’am făcut ca şi cum aş fi fost fără lege (măcar că nu sînt fără o lege a lui Dumnezeu, ci sînt supt legea lui Hristos), ca să cîştig pe cei fără lege.
1 Corinteni 9:22 Am fost slab cu cei slabi, ca să cîştig pe cei slabi. M’am făcut tuturor totul, ca, oricum, să mîntuiesc pe unii din ei.
1 Corinteni 9:23 Fac totul pentru Evanghelie, ca să am şi eu parte de ea.



Apostolul Pavel ne invata ca:


1. Rasplata sa a fost sa vesteasca fara plata Evanghelia, in conditia dubla ca Evanghelia trebuie vestita cum am primit-o: fara plata, dupa cum a spus Cristos, si ca cel care vesteste Evanghelia trebuie sa traiasca din ea, dupa cum a hotarat Dumnezeu.


2. Castigul cel mai de pret este sufletul omului, iar apostolul cauta sa-i castige pe cei mai multi; facandu-se iudeu, ca si cand ar fi fost sub Lege, ca si cum ar fi fost fara lege, slab... tuturor totul.


3. Facand acestea pentru Evanghelie ajunge si el sa aiba parte de ea, considerand-o valoarea de pret a vietii sale.


Iata rasplata, castigul si valoarea. Cati dintre noi le cautam aici?

Niciun comentariu: