joi, 26 martie 2009

O vizita la Ponor Padis


Cautam si anul acesta o tabara, ca loc, pentru a merge in vara. Daca vom ajunge pana atunci, ramane de vazut...

Dar, rezervarile se fac, pana una alta, inca din prima decada a anului in care vrei sa mergi si chir mai repede. Daca vrei sa prinzi loc...

Cand il intrebi pe Google despre tabere crestine, te duce pe un sait care prezinta o tabara crestina din Ponor-Padis, M-tii Apuseni. Domeniul e "taberecrestine", dar e vorba de o tabara doar...

Am fost sa vedem locul. Tabara, evident, nu e crestina, daca ne gandim ca nu a avut ocazia sa se pocaiasca... Nici proprietarul. Dar, prefera grupuri de crestini, fiindca nu beau, sunt mai linistiti... am aflat. Ei stau in Huedin.

Am fost sa vizitam tabara, urcand prin nameti pe un drum inzapezit. Sus, zapada este inca la jumatate de metru. Un peisaj superb, ultima asezare omeneasca, aer curat. O zona la peste 1000 m, cu foarte multi brazi.

Parcul de distractii e mai degraba un mic parculet, potrivit pentru copii, mai mult decat pentru tineri. Tiroliana nu am vazut-o, dar distanta se pare ca e suficienta pentru o "calatorie" cu robitenul de adrenalina deschis.

Fratele femeii care e administrator acolo (si proprietar) are si el o vila. E de trei stele (nu margarete, ci stele, ne-a spus de doua ori). Am primit o masa calda si din Huedin ne-au dus ei cu masinile lor (4x4). Am fost 4 din Hateg si ei 3.

Am remarcat vila aceea ca un loc foarte bun pentru conferinte crestine sau tabere de familii. E foarte curata, spatii degajate si confortabile. Pentru grupuri mari pretul se negociaza. Omul e deschis la discutii. Ne-a spus ca se intelege bine cu baptistii, care sunt foarte multi in Huedin (dupa cum ne-a asigurat).

Mi-a placut casa aceea si ospitalitatea, motiv pentru care asez aceste randuri. Nu e o reclama, ci o sugestie. Pentru o retragere de studiu, o tabara mai pretentioasa, sau o conferinta pe care s-o organizati.

La tabara sorei lui (cabanute, mansarda, sala mese - toate corpuri separate) nu mai e loc, anul acesta. Dar mai construieste si zice ca mai e gata inca o tabara de vreo 60 de locuri pana la vara. Nu stim daca vom merge pe varianta aceasta... Vom vedea. Dar, vazand toata aceasta amisticare, m-am hotarat sa inaugurez un nou blog - http://taberecrestine.wordpress.com.

Sper sa va ajute detaliile gasite acolo, daca sunteti in cautarea unei tabere sau loc de conferinta.

Niciun comentariu: