miercuri, 25 noiembrie 2009

Despre cum sa reactioneze cei sfinti la realitatea prezentei celor neevlaviosi in Biserici[2]

ADUCETI-VA AMINTE DE PROROCIILE DIN LUMEA VECHE (VECHIUL TESTAMENT):

Şi pentru ei a prorocit Enoh, al şaptelea patriarh de la Adam, când a zis: „Iată că a venit Domnul cu zecile de mii de sfinţi ai Săi, ca să facă o judecată împotriva tuturor şi să încredinţeze pe toţi cei nelegiuiţi de toate faptele nelegiuite pe care le-au făcut în chip nelegiuit şi de toate cuvintele de ocară pe care le-au rostit împotriva Lui aceşti păcătoşi nelegiuiţi.”
(Iuda 1:14-15)


Exista astfel de profetii. Probabil Iuda alege acesta profetie fiind una foarte veche, pentru a arata ca soarta neevlaviosilor este de la inceput pecetluita de Dumnezeu.

In fata realitatii existentei oamenilor neevlaviosi din Biserici, cei chemati si pastrati pentru Cristos sunt incredintati ca va veni o zi a judecatii, cand Dumnezeu ii va incredinta pe cei rai de relele lor, spunand in mod definitiv si deplin raului rau si binelui bine.

Traim chiar vremuri in care se relativizeaza binele si raul, valorile Bisericii sau vietile de credinta. Auzim argumente "puternice" si care conving pe multi. Intr-o zi, va veni Dumnezeu si va spune direct si adevarat: aceasta e ceva rau, aceasta bine. Se va arata adevarul, se vor da in autoritatea deplina toate definitiile. Numai ca, va fi si autoritatea finala, ultima, din fata careia nimeni nu va mai putea scapa, sub niciun motiv - atunci va fi deja judecata.

In pasajul acesta se aminteste foarte des acest cuvant: "nelegiuire". E vorba despre lipsa de evlavie, trecuta drept evlavie. Auzim: orice muzica e evlavioasa, orice imbracaminte poate fi evlavioasa, orice atitudine poate fi evlavioasa etc. Cine suntem noi sa judecam? Nu avem acest drept! Dar, intr-o zi eu cred ca se va zice: "ce bine de-ati fi fost voi judecatori". Caci, intr-o zi, Dumnezeu, Judecatorul tuturor si Judecatorul Legii va judeca dupa dreptate, spunand, atunci cand va fi cazul, in adevar: "ba da, aceasta a fost lipsa de evlavie". Si, ce argumente va mai aduce cineva, in fata Cuvantului divin?

Inainte de a pedepsi, Dumnezeu va reafirma dreptatea, de fata cu toti, impotriva celor neevlaviosi (nelegiuiti). Conform International Standard Bible Encyclopedia, cuvantul care corespunde celui tradus aici cu "nelegiuire" (sunt mai multe forme), in Vechiul Testament este folosit in Psalmul 1: "sfatul celor rai". Si, de aici - ferice de tine, daca nu te duci in sfatul celor carora le lipseste in vreun fel evlavia, fiindca va veni o zi a judecatii. Un alt cuvant remarcat in acelasi dictionar este si cel folosit in 2 Samuel 22: 5 - "When the waves of death compassed me, the floods of ungodly men made me afraid;""(KJV). Am ales aceasta traducere fiindca subliniaza existenta "oamenilor neevlaviosi". Acesti decazuti pot avea un efect foarte rau asupra oamenilor lui Dumnezeu. In astfel de situatii ei trebuie sa strige la Dumnezeu.

Sa ne aducem aminte si de pasajul din Romani 5: 6, unde apostolul ne cerceteaza fiindca, aflam ca, pe cand eram noi morti in pacatele noastre, Cristos a murit pentru pacatosi (oameni neevlaviosi). Acelasi cuvant este aici - ἀσεβής(asebes). Doar Cristos este Cel care poate astazi sa schimbe un om neevlavios si doar El va fi Acela care-i va judeca pe cei care nu au primit jertfa iertarii si transformarii lor.

In primul rand, sa ne rugam pentru orice ni se pare neevlavios in Biserica. Sa cerem Domnului sa-i cerceteze pe toti care ne fac raul in lipsa evlaviei. Nu noi suntem judecatori. Apoi, sa plangem pe bratul lui Cristos, Pastorul cel mare si bun. Ati vazut oaie care sa se lupte cu lupii? Ea este salvata de bunul ei pastor, care nu fuge cand vine pericolul, fiindca este stapanul. Pretul platit pentru oile Lui este deplin si scump.

In al doilea rand, stim ca va veni o judecata. Sa fim cu teama, cautand sa fim noi evlaviosi. Dumnezeu ii va judeca pe cei lipsiti de evlavie. Si, de aceea, nu privim cu ura la ei, asteptand cu dintii inclestati sfarsitul lor tragic. Nici nu stim daca nu se vor intoarce de la calea lor rea... ce vom face mai apoi cu ura si gandul nostru rau? Dar, nu vom putea accepta delasarea si neevlavia pentru noi. Nu putem sa ne complacem. Din acelasi motiv - vine o zi a judecatii si nu vrem sa fim incredintati de nicio lipsa de evlavie din viata noastra. Vrem sa fim primiti, sa stam in picioare cu hainele spalate in sangele Mielului(vezi Apocalipsa). Nici de dragul unitatii, nici de dragul unei pseudo-partasii, nici de dragul pacii si linistii!

In al treilea rand, singura confruntare care poate reiesi de aici, are de-a face cu profetiile: va veni Domnul. Oamenii trebuie avertizati. Noi nu suntem chemati sa-i lovim si sa-i pedepsim, dar sa-i anuntam de imineta judecata. Orice neevlavie trebuie parasita, fiindca vine Domnul. Astfel ca, trebuie sa fim atenti la tot ce facem, in orice domeniu. Nu pe putem permite sa largim in vreun fel acceptiunea termenului, fiindca el va fi definit asa cum este in ziua judecatii, si ce ne vom face?

Atentie: aceasta epistola este soborniceasca si, de asemenea, nu se refera la modul in care sa se poarte presbiterii si conducatorii unei biserici. Exista alte pasaje in Scriptura care refera invataturile in acest sens.

Niciun comentariu: