joi, 26 noiembrie 2009

Dan Lucarini: De ce am parasit miscarea muzicii crestine contemporane

Pentru mine a fost o minune! Am ajuns sa iubesc imnurile marete ale credintei si refrenele simple pe care le cantam in biserica din inima. Sinceritatea si curatia acestei muzici m-a coplesit. (In contrast, muzica mea rock clasica preferata mi se parea de acum atat de profana, zgomotoasa si insuportabila.)
[pag. 25]


Cred ca dorinta unei inchinari autentice este unul dintre motivele principale pentru care oameni asemenea noua abandoneaza bisericile conservatoare in favoarea unora contemporane. Fiecare dintre noi aspira la o relatie mai adanca si mai solida cu Domnul si Mantuitorul nostru, manifestata printr-o inchinare "autentica" (in contrast cu inchinarea "simulata" care simteam ca descria serviciile de inchinare ale bisericii conservatoare) si suntem influentati sa credem ca aceasta poate fi dobandita sau sporita prin muzica. Acum imi dau seama ca nu asa stau lucrurile si ca pentru a dezvolta o relatie apropiata cu Domnul e nevoie sa ramanem in El zi de zi. Daca noi avem nevoie de serviciile de inchinare saptamanale ca sa faca asta pentru noi, oare ce spune acest fapt despre adevaratul nostru angajament la ucenicie? Suntem noi in realitate doar niste actori?
[pag. 27]


In al doilea rand, atunci cand am vazut ce spune Biblia despre adevarata inchinare si ce inseamna cu adevarat a fi in prezenta lui Dumnezeu, mi s-a facut sila de modul in care generatia mea foloseste cu atata istetime muzica profata si vulgara insotita de o imbracaminte vulgara pentru a aduce inchinare si lauda unui Dumnezeu sfant! In al treilea rand, pentru a-mi pastra casnicia, a trebuit sa ma separ de ispitele care erau atotprezente in contextul MCC: inaltarea eului si atractia spre femei din grupul de inchinare.
[pag 37, 38]


Vom consacra cateva capitole pentru a discuta anumite argumente populare cum ar fi:
- este doar o chestiune de preferinta si gust personal;
- noi doar incercam sa-i castigam pe necredinciosi;
- muzica este amorala;
- Dumnezeu a creat muzica - oare nu este orice tip de muzica in esenta bun?
- arata-mi unde scrie in Biblie ca muzica rock este rea;
- oare nu ne invata Biblia ca este bine sa folosim diferite stiluri muzicale pentru a-i castiga pe oameni?
- un serviciu de inchinare combinat ii va multumi pe toti;
- nu au folosit Martin Luther si fratii Wesley muzica de tip contemporan in biserica?
- MCC este mai usor de cantat decat imnurile
- nu foloseste Dumnezeu MCC pentru a-i mantui si uceniciza pe tineri?
[pag. 48, 49]


Pentru a inlatura din constiintele noastre orice indoieli persistente, a trebuit de asemenea sa negam puterea de corupere a muzicii in sine. Cum am facut asta? Ne-am inselat pe noi insine crezand ca orice muzica este amorala. Tot ce a trebuit sa facem a fost sa despartim muzica rock de cuvinte imorale, de muzicieni si de contextul sau, si ea urma sa fie "sigura" pentru crestini. Odata inselati de acest argument iscusit si relativist, stavilarele au fost inlaturate si, eliberati de vina, am putut sa ne bucuram de muzica. Am putut folosi muzica noastra rock pentru gloria lui Dumnezeu.

Acum cred ca am fost inselati complet de acest argument. Noi ii oferim lui Satan o usa larg deschisa pentru a seduce sfintii, pentru a ne mentine atentia asupra a ceea ce ne pare bun si pentru a ne face sa continuam sa umblam in fire, si nu in Duhul. Satan vrea sa minimalizeze ceea ce Dumnezeu spune ca este potrivit si ne-a atras in practici publice care odinioara erau rusinoase.
[pag. 76]


Acum imi dau seama ca si eu am ranit oameni si am provocat divizari atunci cand am promovat MCC si am intrat in dispute cu traditionalii. Am condus tranzitia de la traditional la contemporan si, fara indoiala, drept rezultat au fost oameni care si-au parasit bisericile. Prin aroganta mea am provocat divizari dureroase in interiorul propriei familii. I-am marturisit acest pacat Domnului, m-am pocait de el si il rog sa-mi ierte nasabuinta.
[pag. 86]


Artistii MCC au devenit modele pentru diferite tipuri de imoralitate: imbracaminte indecenta, imagini rebele, poveri sentimentale nepotrivite puse asupra barbatilor casatoriti de catre fete tinere, dorinte pacatoase ale baietilor adolescenti dupa fete sexy. Nu conteaza ca, probabil, artistii nu au intentionat niciodata sa se intample asa ceva sau au pretins ca lucrarea lor pentru Dumnezeu trece dincolo de astfel de lucruri; in vazul public, un cantaret crestin are responsabilitatea, asa cum afirma Pavel, de a nu da "nimanui niciun prilej de poticnire" (2 Cor. 6: 3). In schimb, acesti artisti si-au permis sa devina "idoli" ai tinerilor, adeseori in sensul literal de a-si atrage inchinare.
[pag. 132]


Am descris cateva dintre problemele extrem de serioase aduse in bisericile noastre de miscarea MCC. Rugaciunea mea este ca fiecare lider care a imbratisat aceasta miscare sa se gandeasca serios la necesitatea unei reforme muzicale.

Ar trebui sa inlaturam stilurile si influentele lumesti ale MCC din serviciile noastre. Ganditi-va la toate beneficiile acestei mutari indraznete:
1. ar fi mai putine divizari si scindari de biserici.
2. ar fi mai putine ispite pentru imoralitate.
3. ar fi mai putine tensiuni intre membri.
4. ar fi mai putina insensibilitate fata de ceilalti.
5. ar fi mai putin compromis in privinta principiilor.
6. Dumnezeu ar fi multumit cu toate cele de mai sus.
[pag. 142]


Citate de DAN LUCARINI, in cartea sa "De ce am parasit miscarea muzicii crestine contemporane", aparuta la editura Faclia, 2009 (prima editie). MCC din citate se refera la Muzica Crestina Contemporana, anume aceea a stilurilor rock, sincopate (nu orice muzica crestina contemporana). Autorul incepe prin a defini termenii pe care-i foloseste in carte. Cred ca se merita citita. Este si marturia unui om al rock-ului, care s-a intors la Dumnezeu. Dupa aceea a luptat pentru a introduce MCC in biserici, cum a putut. A fost si compozitor de astfel de muzica, unele din cantarile lui sunt cunoscute. Dupa un timp a inteles anumite lucruri (precizate in carte) si a plecat din miscarea MCC, spre o muzica necontroversata, contemporana (noua, cum se exprima el), dar clar diferentiata de stilurile lumesti. Va sugerez s-o cititi. Tocmai am terminat-o. Am gasit deja si urmatoarea carte pe care s-o citesc (alt domeniu), pe care, probabil, o voi prezenta intr-un articol viitor.

FOTO Coperta:
http://www.faclia.ro/image.php?object_type=detailed&image_id=157


Detalii si cuprins pe saitul Faclia.ro

Niciun comentariu: