vineri, 31 octombrie 2008

Articol 'de exemplu'

Urmatorul articol este legat de ultimele postari pe acest blog. Nu l-am cautat, l-am gansit "intamplator". Data scrierii acestui articol si autorul: Posted by solideogloriablog on May 9, 2008. Redau cele de mai jos, ca un exemplu in contextul articolelor precedente pe care le-am scris. Este un caz real, care se intampla in Romania zilelor noastre.

-----

Un prieten de-al meu din Caras mi-a spus despre intalnirea de rugaciune de la Sfanta Treime din Bucuresti. Din cate am inteles, primele 10 zile ale lunii mai au fost zile de rugaciune pe intreg pamantul iar ultima va fi una speciala chiar cu transmitere a evenimentului prin internet. In Bucuresti evenimentul va avea loc la Arenele Romane unde maine (adica astazi) fr. Nelu Peia merge impreuna cu un grup de tineri sa pregateasca scaunele curatandu-le dar si rugandu-se ca fiecare din cei care se vor aseza pe ele sa fie ascultatori de Domnul.

Fr. Demeter de la Baile Felix este totusi o persoana controversata in lumea evanghelica. Sustine ca a fost chemat la Domnul intr-un mod miraculos pe cand se afla intre viata si moarte. Medicii au ramas uimiti de “invierea” lui cand nu-i mai dadeau nici o sansa.

Cristi mi-a spus de intalnirea asta. Auzisem de mult de fr. Demeter si chiar l-am auzit in 98 pe cand eram inca student la Oradea. Desi, sceptic cu privire la autenticitatea unor manifestari asa zis crestine totusi am hotarat sa merg.

Am inteles ca acest tip de intalniri au inceput in urma cu doi ani de zile si au fost gazduite periodic la Baile Felix, Deva, Moldova, Hateg …acum Bucuresti, in viitor la Buzau si in septembrie la Resita.

Oamenii acestia cred in minuni. Vorbeau despre lucruri miraculoase ca de exemplu:

-la Deva pe o vreme caniculara fr. Nelu se aseaza in mijlocul curtii si cheama si pe ceilalti care se-ascundeau pe la umbra… ii cheama sa se roage pentru ploaie. Martorii spun ca o limba de nor a venit dinspre munte si apoi un nor a acoperit orasul si a inceput sa ploua.

-am inteles ca copilul fr. Stefan Ghinescu a fost vindecat de o tumora pe creier tot in urma rugaciunilor si cineva a invocat o alta proorocie care de fapt ar explica cauza accidentului fr. Stefan de saptamana asta.

-alte doua prietene mi-au marturisit cum intr-o misiune in Kenya anul trecut paralitici au fost vindecati si chiar unii care au venit cu carje au plecat fara sa mai aiba nevoie de ele.

-au fost rugaciuni de vindecare iar unii vorbeau de viziuni din partea Domnului

Astea sunt doar cateva marturii pe care le-am auzit la aceasta conferinta de rugaciune care va continua astazi dimineata de la ora 9.

Cateva lucruri care le consider semne bune in abordarea lor:

1. Accentul pe sfintenie. Mare parte din mesaj a fost despre sfintenia lui Dumnezeu si despre faptul ca noi trebuie sa fim sfinti pentru Dumnezeu iar lipsa de sfintenie impiedica lucrarile Duhului in viata poporului lui Dumnezeu.

2. Lupta spirituala. Lupta spirituala si duhurile rele prindea contur tot mai clar in mesajul lor constientizand audienta folosind termeni plastici.

3. Indrazneala de a intra in lupta spirituala si a porunci in Numele Domnului Isus duhurilor necurate.

Astea au fost doar cateva impresii.

In sala au fost grupuri de oameni din Bihor, Vaslui, Iasi, Suceava, Caras, Teleorman, Bucuresti… Maine va incepe din nou de la ora 9 a.m. si am inteles ca duminica la Arenele Romane din Bucuresti va fi o intalnire speciala.

Rugati-va si daca puteti veni … be there!
[articol preluat de la http://solideogloriablog.wordpress.com/2008/05/09/un-dumnezeu-al-minunilor-la-bucuresti/]

----------

Pe langa acest articol, am facut o investigatie cu ajutorul prietenului nostru Google. Am gasit o marturie despre ce s-a petrecut atunci la Bucuresti, la ruinele romane. Autorul descrierii este Nela Traian, dupa cum se semneaza. Saitul comentariului este http://femeiacrestina.forumgratuit.ro/stiri-crestine-f13/ziua-mondiala-de-rugaciune-t67.htm

Iata ce spune ea (presupun ca e femeie):

"Organizatia de Rugaciune Strajerii din Romania a organizat la Bucuresti in localul Bisericii Sft.Treime doua zile de post si rugaciune in pregatirea Zilei Mondiale se Rugaciune.Au participat strajeri din toate colturile Romaniei.Ne-am bucurat de partasie cu Duhul Sfant si intre noi.

Liderii acestei Organizatii de Rugaciune sunt fr.Peia Ioan,Ilie Popa si Demeter Ioan,oameni ai lui Dumnezeu cu o ungere speciala.

Dupa aceste zile in data de 11.05.2008 ne-am intalnit la Arenele Romane din parcul Carol-Bucuresti.Strajerii s-au intalnit la ora 9AM pentru ca locul trebuia curatit si eliberat de toate duhurile care erau peste acel loc. Pana la ora 13.30 am fost doar noi ,strajerii. Timpul l-am petrecut inaltand rugaciuni la Tronul de Har si Indurare al Domnului.Ne-am rugat pentru Romania si Domnul ne-a dat-o in stapanire unde El va lucra cu putere si vor fi vremuri de Trezire Spirituala.Apoi au inceput sa vina frati si surori din toate denominatiile care sunt in Bucuresti."

Este evident din citat ca autorul lui face parte din randul "strajerilor". Nu stiu exact la ce se refera acest termen, fiindca dupa descriere nu imi aduce aminte cu privire la nici un strajer din Biblie. Avand astfel, informatii din interior (dupa cum reiese si din contextul de unde am luat citatul), iata cum se dovedesc aceste lucruri ca fiind erori.

1. "Strajerii s-au intalnit la ora 9AM pentru ca locul trebuia curatit si eliberat de toate duhurile care erau peste acel loc."
Unde anume in Scriptura suntem invatati sa avem organizatii de rugaciune a caror membrii sa pregateasca diverse locuri de rugaciune alungand demonii? De ce trebuia curatat si eliberat locul acela? Pe ce baza am presupune ca duhurile se aduna in diverse locuri? Si de ce ne-ar interesa aceasta? De ce am avea nevoie sa curatam diverse locuri de duhuri? Oare nu omul trebuie curatat de acestea? Si oare nu este aceasta lucrarea exclusiva a lui Dumnezeu? Si ce credeti ca au zis demonii - hai sa plecam?

Ce ne facem cu duhurile care au venit dupa? Etc, etc.

2. Observati natura neo-mistica a intamplarii. Acesti "strajeri" se considera oarecum superiori, avand o cunoastere secreta, fiind singurii capabili sa alunge "toate duhurile care erau peste acel loc".

Iata ce exprimare plina de aer de superioritate: "Pana la ora 13.30 am fost doar noi, strajerii." Da? Waw! Inteleg acum de ce au plecat toate duhurile...

3. Si cine sunteti voi, "strajerii"? O organizatie de rugaciune? Inteleg, dar Cristos a dat poruncile Sale doar Bisericii si nimanui altcuiva, iar cu ele si autoritatea. Desigur, Scriptura nu ne invata sa ne comportam in maniera aceasta cu duhurile.

Am aratat pe larg invataturile despre acest subiect in cele sapte articole precedente, preluate dupa cum am aratat. Acolo sunt multe versete si pasaje relevante discutiei si nu mai este cazul sa le amintesc acum.

4. "Ne-am rugat pentru Romania si Domnul ne-a dat-o in stapanire"

Deci, Domnul a dat in stapanire Romania unor "strajeri". Nu Bisericii... Domnul Isus zicea: "Toata puterea mi-a fost data in cer si pe pamant". Cum ramane? Cititi Biblia!

5. "Apoi au inceput sa vina frati si surori din toate denominatiile care sunt in Bucuresti."

Ah. Ce usurare. Acum ca au venit frati si chiar surori din toate denominatiile, stim ca totul e bine. Pai nu e chiar asa. Nu prezenta oamenilor si nici macar numarul lor nu autentifica adevarul. Ci, doar Dumnezeu. Ce zice Scriptura despre? Nu stim, nu ne spune nimeni. Dar au venit frati si surori din toate denominatiunile...

Apoi, intelegem ca este vorba de miscarile acestea neo-carismatice, iar oamenii acestia care "au venit" sunt cei luati de valul al treilea. Nu putem sa nu ne intristam cand stim ca fratii alearga asa de usor la intalniri care promoveaza la rang inalt valori care lipsesc pur si simplu din Biblie, neglijind exemplul Domnului Isus si invataturile Lui care ne arata cu totul altceva despre lupta spirituala.

Este clar ca in Romania, acum, aceste miscari sunt reale si ca aceste idei, teorii si pareri circula in multe locuri, printre care si capitala.


Oricum ar fi, ma rog ca dragostea voastra sa creasca tot mai mult in cunostinta si orice pricepere, ca sa puteti deosebi lucrurile alese...

9 comentarii:

Anonim spunea...

Nu stiu daca acest blog(nu-mi place deloc cuvantul) mai este activ.Intamplator am dat peste comentariul pe care l-ati facut cu privire la un articol pe cate eu l-am scris intr-un forum pentru femei crestine,ii scriam unei prietene din Israel.Nu discut ca ati folosit parti intregi din articol fara sa ma consultati.In Biblie la Isai 62/6-7 este motto-ul Miscarii de rugaciune Strajerii.Asta fac Strajerii stau in spartura,sunt Mijlocitori ,sunt oameni ai Rugaciunii pentru Romania.Pe fata Pamantului sunt milioane de Strajeri.Sunt strajer si nu-mi este rusine sa o spun indiferent ce spun unii si altii.Anul trecut la Ierusalim ne-am adunat Strajeri din 180 de tari.
Dumnezeu nu ne eticheteaza pe nici unul dintre noi-carismatici,baptisti,penticostali si alte denominaiuni.Doar Dragostea,doar ea sa ne uneasca,si duhul de judecata sa dispara.Doar uniti in Duhul Sfant vom putea sa biruim puterile intunericului.Doar uniti in Cristos vom putea sa crestem si sa ne asemanam tot mai mult cu El.
Eu nu am studii teologice ,dar stiu sigur ca am Dragostea Domnului Isus si o voi pastra cu toata scumpatatea.
Indiferent cine sunteti feriti-va de judecata ca dupa cate stiu eu Dumnezeu nu a incredintat judecata vreunui om de pe pamant.

Alexandru spunea...

Forumul era public la vremea in care am facut cateva cercetari pe internet. Citatul a fost prezentat in context, fiind evident prin notatie ca a fost citat. Daca gaseam un nume real si o adresa, va consultam. Altfel, am tratat citatul in modul cel mai corect posibil, din punctul meu de vedere.

Este fals(inselatori) si nepotrivit a spune "miscare de rugaciune", fiindca exista un compex de activitati reale si pretinse, care se ascund in spatele acestei denumiri.

Strajeri sunt peste tot in lume, desigur. Nu cum ii intelegeti dvs, in contextul miscarii pe care o sustineti, ci in contextul Scripturii si al adevarului.

Si eu nu strajer, nu va nelinistiti. Inainte insa, sunt crestin si nu-mi este rusine de numele aceasta. Strajeri sunt multi, dar poate paza e cu referire la chestiuni diferite.

Dragostea ne uneste, fiind chiar legatura desavarsirii. Dar dragostea nu poate sa uneasca persoane cu credinte diferite, in sensul Bibliei. Astfel ca, uneste si cunoasterea de Dumnezeu, care e in fond viata vesnica, dupa cum spune chiar Cristos. Uneste si trairea coforma cu adevarul, actiuni ale sfintilor etc. Uneste chiar si judecata (de pilda, apostolul Pavel s-a unit in duh cu cei din Corint si a pus la disciplina prin excludere pe un membru al bisericii de acolo).

Nu stiu ce duh de judecata vreti sa dispara, dar judecata din Biserica nu va pleca niciodata, fiind data de Duhul Sfant. Noi suntem chemati sa judecam doctrina, nu insa inima omului. Acolo doar Dumnezeu are acest drept.

Cred ca e dreptul lui Dumnezeu sa ne spuna ce parere are despre noi. Este evident ca aveti o impresie devianta despre ce inseamna a fi unia in Duhul Sfant si in Cristos.

Si eu am dragostea Domnului Isus, motiv pentru care, avand in vedere pretentiile comentariului dvs, ma mira faptul ca m-ati etichetat si m-ati si judecat! Grav fapt, conform spuselor dvs. Hotarati-va!

Sunteti sigura cu afirmatia cu judecata? Daca nu stiti bine? "Dupa cate stiu eu" e o afirmatie foarte relativa, pe cand "indiferent cine sunteti" este deja generala, pregatind mintea cititorului sa auda o afirmatie absoluta, general valabila. E, bland spus, foarte confuza afirmatia dvs.

Da, Dumnezeu a incredintat sfintilor Sai sa judece TOATE lucrurile si sa ia ce este bun. Asa sa ne ajute Dumnezeu!

Demeter Ioana Ligia spunea...

Draga frate in DOmnu`...am impresia k tu vorbesti despre ceva ce nu cunosti..il cunosc f bine p acest lider asa zis lider controversat..ei da..o fi controversat, dar e copilul lui Dumnezeu!Nu stiu exact cine a scris acest articol, daca ai ft tu sau altul imi cer scuze daca sunt mai dura, dar sunt pur si simplu revoltata de ceea c am citit!
Am ft prezenta la conferinte si am simtit atingerea Duhului Sfant, prezenta Domnului!
Nici pe departe nu e vorba k strajerii sunt „cineva”..sau ca pot face mai mult decat altii..iar faza k strajerii au luat romania in stapanire?crezi k nu e adevarat?nu strajerii au facut-o...ci copiii lui DUmnezeu!„toata puterea ne-a fost data in cer si pe pamant”!! remember!!asa ca te-as ruga mult sa nu mai faci asemenea comentarii pt k nu copil al Domnului nu asa vorbeste mai ales la adresa fratilor lui..nu e frumos deloc..si inca ceva.
Daca nu ai fost prezent la vreo conferinta..daca nu ai simtit prezenta Lui de acolo..si nu traiesti cu aceasta prezenta in fiecare zi in viata ta...nu mai vorbi despre ce nu stii si nu cunosti..cert este k partasia ta si relatia ta, cu Domnu lasa de dorit..altfel nu ti„ai pierde timpu sa scrii asemenea lucruri.
inca odata imi cer scuze celui care a scris daca am ft dura, dar asta e realitare..si chiar daca esti vreun carcotas te„as ruga mult s te pocaiesti si s ceri duhului sfant s ti se descopere..
nimeni nu e perfect..toti avem de invatat, strajerii nu sunt mai buni ca ceilalti..strajer inseamna s fi tot timpu pe pozitie..sa mijlocesti..e un lucru gresit s stai incontinuu in spartura..in continua partasie cu Creatorul tau?nu cred..toti suntem copiii de Dumnezeu si ar trebui sa ne purtam ca atare! M„as bucura sa fi la urm conferinta la bucuresti in 29 30 si 31 mai..primele 2 zile la bis Raul vietii si in 31 pe arenele romane! inainte sa mai vorbesti despre lucruri necunoscute tie..vino printre acesti oameni controversati si raiosi(strajerii) si d abia dupa cele 3 zile d post si rugaciune in Duh si adevar..ai dreptul sa comentezi ce s-a intamplat acolo..tot in Duh si adevar!
De-a lungul istoriei oamenii controversati din pricina Duhului Sfant, au calcat pe urmmele Domnului Isus, insasi EL fiind controversat la acea vreme. Cei 3 controversati care conduc aceasta lucrare, Demeter Ioan, Peia Nelu si Ilie Popa,pot sa ii numesc niste oamnei binecuvantati si fericiti!

Muult har! Fie ca prezenta si plinatatea Duhului Sfant sa umple fiinta ta si a familiei tale! sa fii vesnic binecuvantat si tot ce faci s fie binecuvantat!

un strajer controversat si roaba din dragoste a lui Cristos,Ioana Ligia Demeter

Alexandru spunea...

Draga Ioana Ligia Demeter,

Eu imi scriu singur articolele, dar in situatii in care se impune, dau si citate. Cand citez, se poate observa in articol.

In ce priveste ceea ce vorbesc, am invatat din Scriptura sa vorbesc numai despre ceea ce cunosc. Nu vorbesc despre "cine" ci despre "ce". O mare diferenta care trebuie discriminata in inimile noastre si in vorbele noastre.

Nu discut despre persoane. Faptul pentru care au fost amintite in acest articol tine direct de implicarea lor publica. Sunt oameni publici si nu eu am ales aceasta.

Faptul ca nu cunoastem anumite persoane nu inseamna ca nu putem vorbi despre actiunile lor publice. Daca nu ar fi asa, atunci nu am putea vorbi nici de Petru, Pavel sau chiar Cristos, pe care nu i-am cunoscut fata catre fata, in sensul in care ne putem cunoaste noi, oamenii.

Pe noi Scriptura ne invata sa ne iubim chiar si vrajmasii. Deci, nu cautam vreo vrajmasie, in niciun caz.

Apoi, cititorul acestui articol va observa ca sunt comentate anumite citate sau marturii vis-a-vis de aceasta miscare.

Alexandru spunea...

Draga Ioana Ligia,

Faptul ca ati fost prezenta la Conferinte si ati simtit ceva acolo nu poate valida o argumentatie obiectiva, ci este mai degraba un aspect al vietii personale, de care vom da fiecare socoteala inaintea lui Dumnezeu. Nu vreau sa comentez chestiuni personale in acest context.

In ce priveste "faza" ca strajerii au luat Romania in stapanire, eu cred ca nu este adevarat.

Ne-a fost data toata puterea in cer si pe pamant, ziceti. Si am observat ca ati citat aceasta, numai ca nu ati dat nicio referinta si as fi curios sa vad de unde aveti o asemenea informatie.

Multumesc de atentionare si sugestia de a nu mai face comentarii. Imi pastrez in continuare libertatea de a comenta chestiuni care tin de spatiul public, pe spatiul public si responsabilitatea de a-mi apara credinta ofensiv sau defensiv in contextul in care este corect. Corectitudinea nu este o problema de ordin public pentru mine, ci o nevoie de natura personala, pe care trebuie sa o traiesc in orice situatie, pentru a fi cine sunt.

Alexandru spunea...

Draga Ioana Ligia,

Daca am fost sau nu la vreo conferinta, nu hotaraste daca cunosc despre ce vorbesc.

Intai de toate, putem sa facem rationamente despre chestiuni care se petrec in afara experientei noastre sentimentale.

Duhul Sfant este unul singur si in toti credinciosii adevarati. Un astfel de credincios poate sa judece toate lucrurile si el insusi nu poate fi judecat de nimeni, in sensul cunoasterii realitatii duhovnicesti prin prezenta Duhului Sfant in el.

Apoi, multe conferinte sunt inregistrate si sunt pe internet, accesibile tuturor. Apoi, exista marturii scrise in spatiul public, care privesc aceste conferinte. Apoi, am cunostinte si am purtat discutii.

Daca am fost sau nu la vreo conferinta este irelevant in contextul in care am scris eu.

Eu nu discut ce se simte la conferinte. Ci, anumite chestiuni care tin de aspectul teologic si de validitatea anumitor invataturi si practici in raport cu Scriptura. Cand Duhul Sfant ne traduce Scriptura nu ne ghidila sentimentele, ci ne lamureste mintea. Intelegand uneori ne cutremuram, alteori plangem, alteori ne inspaimantam sau ne bucuram nespus de mult.

De exemplu, Duhul Sfant nu ne poate face sa ne rugam doar cu sentimentele, sau in vreun mod in care sa nu intelegem, in adunari. Pentru ca, daca credem ca El a scris 1 Corinteni, atunci vom stii ca El vrea sa ne rugam si cu mintea, in orice situatie, in acest context mentionat.

Alexandru spunea...

Draga Ioana Ligia,

Duhul Sfant mi S-a descoperit la vremea hotarata de El si mi-a descoperit (inca o face) Scriptura, pentru a o intelege asa cum a fost ea intentionata chiar de El.

Nu sunteti deloc dura. Apreciez atentia cu care scrieti in ce priveste dorinta sa nu pareti dura. Dar, dupa cum am mai spus-o, argumentarea nu este o cearta. Noi nu ne certam in functie de spita de neam (sau ce simtim - a se observa natura personala a exemplului), ci discutam tinandu-ne de Cuvantul lui Dumnezeu, ca singur ne-a fost dat ca ceva neschimbator si vesnic stabil.

Alexandru spunea...

In ce priveste atacurile personale primite in comentariul de mai sus, nu am ce sa raspund. Se va vedea in "ziua aceea" cand Dumnezeu va descoperi toate lucrurile.

Temeti-va si nu pacatuiti!

Alexandru spunea...

Multumesc de invitatie!

Mult har si multumesc de binecuvantari. Va doresc tuturor strajerilor toata intelepciunea care vine de sus si partasia cu Dumnezeu in Duh si Adevar.