luni, 3 decembrie 2007

Adevaratul razboi

"Va scriu tinerilor fiindca ati biruit pe cel rau..."

Daca apostolul Ioan s-a uitat la tinerii carora le-a scris si a vazut ca l-au biruit pe cel rau, atunci inteleg de aici ca a existat o lupta. Si ca ei au biruit. Oare care e lupta noastra? Diavolul stie ca avem de luptat o lupta si vrea sa ne insele, sa credem ca lupta lupta buna. Scriptura nu degeaba il indeamna pe un tanar - "lupta-te lupta cea buna a credintei"... Apostolul Pavel, nu degeaba zice, la sfarsitul vietii: "M-am luptat lupta cea buna, am pazit credinta, am ispravit alergarea".

Este o lupta, este o credinta buna, o lupta buna. Oare noi in ce lupta luptam? E lupta cea buna a credintei? Sau sunt lupte si certuri, care vin din firea pamanteasca, care se lupta in madularele noastre? Daca te prefaci ca totul e ok si continui sa lupti o lupta falsa, rea, pe tine te minti. Nu mai bine recunosti si incepi sa lupti si tu, alaturi de frati, nu impotriva lor?

Este un razboi trist, al declaratiilor. Fratii se vorbesc de rau, unul pe altul, ca sa se arate fiecare ce mare si bun e, ce bine stie el Biblia si toate lucrurile. Cand noi ar trebui sa fim brat la brat, in lupta cea buna a credintei... Oare cand s-a pierdut unitaea? Cine trebuia sa vegheze la ea sa o pastreze? Si daca am stii, am rezolva problema? Dumnezeu ne invata ca trebuie sa ne dam viata pentru frati, nu sa ne-o irosim impotriva fratilor. Sunt, intr-adevar, unii care vor sa fie fratii mari... Dar, intre noi, este doar unul singur care este fratele mai mare... este Domnul Isus.

Hei! Nu cumva lupti o lupta rea? Nu cumva sabia adevarului zace undeva in tarana, pe cand te lupti cu armele firii pamantesti? Arunca-le chiar acum, ia armele luminii si lupta-te lupta cea buna a credintei!

Este posibil ca un pasaj din Scriptura sa nu fie pentru mine? Da. Atunci cand nu ma potrivesc ei. I Ioan, de pilda, a fost scris si tinerilor, fiindca au biruit pe cel rau. Dar daca eu nu l-am biruit? Tineri, luptati-va lupta cea buna a credintei, fiindca Cel care e in voi e mai tare decat cel care e in lume.

Niciun comentariu: