vineri, 19 octombrie 2007

Apostolul Pavel - un mesaj catre presbiteri

Pe cand se pregatea sa plece spre Roma, apostolul Pavel, desi nu s-a oprit in Efes, unde a lucrat ani la rand, i-a chemat pe presbiterii de acolo, pentru o ultima intalnire fata in fata.

In Fapte 20, gasim ceea ce le-a spus. Cu adanci consideratii si griji fata de fratii din Biserica, cu lacrimi in ochi, Pavel spune:

Luati seama dar la voi insiva si la toata turma peste care v-a pus Duhul Sfant episcopi (Sau: priveghetori.), ca sa pastoriti Biserica Domnului, pe care a castigat-o cu insusi sangele Sau. Stiu bine ca, dupa plecarea mea, se vor vari intre voi lupi rapitori, cari nu vor cruta turma; si se vor scula din mijlocul vostru oameni, cari vor invata lucruri stricacioase, ca sa traga pe ucenici de partea lor. De aceea vegheati, si aduceti-va aminte ca, timp de trei ani, zi si noapte, n-am incetat sa sfatuiesc cu lacrimi pe fiecare din voi. Si acum, fratilor, va incredintez in mana lui Dumnezeu si a Cuvantului harului Sau, care va poate zidi sufleteste, si va poate da mostenirea impreuna cu toti cei sfintiti. N-am ravnit nici la argintul, nici la aurul, nici la hainele cuiva. Singuri stiti ca manile acestea au lucrat pentru trebuintele mele si ale celor ce erau cu mine. In toate privintele v-am dat o pilda, si v-am aratat ca, lucrand astfel, trebuie sa ajutati pe cei slabi, si sa va aduceti aminte de cuvintele Domnului Isus, care insusi a zis: „Este mai ferice sa dai decat sa primesti.” Dupa ce a vorbit asfel, a ingenuncheat, si s-a rugat impreuna cu ei toti. Si au izbucnit cu totii in lacrimi, au cazut pe grumazul lui Pavel, si l-au sarutat.


Din nou, intr-o situatie delicata, Pavel ii cheama si pe presbiteri sa stea in Cuvant. Cuvantul lui Dumnezeu poate zidi sufleteste. Nu strategiile noastre si nimic altceva. Doar Cuvantul. Cu lacrimi in ochi a scris aspostolul Pavel, cu lacrimi in ochi citim si noi.

Apostolul Pavel a dat o pilda batranilor bisericii, ca cei slabi sa fie ajutati in orice nevoie, prin "cuvintele Domnului Isus", care ne invata ca "este mai ferice sa dai, decat sa primesti". Si asa si trebuie sa fie in Biserica - cei mai tari sa-i ajute pe cei mai slabi, pentru ca scopul Trupului este crestere. Eu sunt chemat sa zidesc, sa mangai.

Niciun comentariu: