marți, 8 ianuarie 2008

Catre noii lideri de tineret

Am pentru voi niste intrebari si cateva avertizari. Stiu ca unora nu va pasa, eu va scriu insa la fel de direct si de responsabil.

Unii dintre voi ati fost gata sa riscati si sa mergeti pe mana contemporanului, aducand forme noi si un mod de organizare care sa faciliteze (ziceti voi) accesul celor nepocaiti la Evanghelie. Este riscul vostru, responsabilitatea voastra ziceti.

Totusi, modul acesta diferit o sa fie modul pe care-l veti preda altora, care vin dupa voi, care va cred si va asculta. Si, daca sunteti sinceri si aveti consideratie pentru Dumnezeu, ganditi-va la faptul ca veti forma generatii care vor crede ca ce spuneti voi este litera de lege. Sunteti gata sa fiti responsabili pentru aceste suflete?

Cei care ii numiti formalisti pe unii si faceti, pentru asta, alte forme, la care tineti la fel de mult, sunteti tot formalisti, prin definitie, doar ca in alte forme. Spun asta pentru ca atunci cand cineva ma saluta cu "Ciau" obisnuiesc sa-i raspund "ciau". Sau, daca zice "pace", ii zic "pace". Adica, sa nu creada unii ca altii ar fi mai formalisti ca ei...

Voi vreti sa faceti o schimbare punandu-va o haina mai noua. Ei bine, daca nu exista o realitate noua in esenta, atunci tot ce faceti este doar o lucrare omeneasca. Poate prinde bine, acum, in societatea contemporana, cand ii dati de-ale ei... Dar cand acestea se vor schimba, veti muri si voi, daca nu va veti schimba. Adevarul nu se schimba. Sunteti inselati, oare nu va dati seama?

Voi sunteti noii lideri de tineret, dar v-ati pus singuri intr-o astfel de functie, pe care o meritati. Sunteti ce v-ati dorit. Aveti puterea pe care v-ati fabricat-o, aveti oameni pe care sa-i conduceti, iar multi dintre ei sunt prinsi la mijloc de vicleniile voastre. Chiar credeti ca va fi pace? Nu va fi, fiindca cineva va lupta pentru ei. Si voi nu veti face fatza, fiindca armele voastre nu sunt la fel de puternice.

Si toate lucrurile pe care Dumnezeu le-a randuit sa le tina ascunse pana la venirea Sa, vor fi totusi scoase la iveala. Se va stii tot!

Iar voi care ii ascultati, verificati-va vietile. Sunteti siguri ca nu sunteti invatati o minciuna? Sunteti gata sa invatati si sa va investiti vietile si sufletele in credinta unor oameni care au schimbat ceea ce nu au inteles niciodata?

Crestini ai placerilor, care sunteti gata sa va vindeti fratii pentru propria placere, voi sunteti urmasii parintilor vostri care s-au impotrivit lui Dumnezeu si planului Sau din totdeauna. Veti pierii in placerile voastre si veti muri fericiti in firea voastra. Veti primi ce-ati vrut si veti avea ce-ati strans. Ati dat cerul pe tarana si ati murdarit hainele sfintilor doar fiindca va place voua sa va jucati in noroi!!! Dar rasplata voastra este pastrata pentru voi si o veti primi.

Va adaugati nume si titluri, va remarcati unii pe altii si va cinstiti numele pe care voi insiva vi l-ati dat. Totusi, puteti face aceasta doar fiindca asa e in planul lui Dumnezeu. In tot acest timp, sfintii lui Dumnezeu trebuie sa sufere, fiindca asa este randuit pentru ei, o vreme.

Si... vine Isus!

2 comentarii:

manasel spunea...

Cred ca problemele personale pe care le ai cu anumite persoane, ar trebui sa le rezolvi personal....cel putin asa zice Biblia.

Aprecierile tale despre noii lideri de tineret sunt ok pana in punctul in care se tranforma in judecarea acestora.

Personal ma asteptam sa ai o pozitie mai echilibrata fata de noua miscare in din Hateg...

Din cate imi aduc aminte ne rugam pentru trezire in Hateg inca din perioada in care eram membru acolo.Acum cand se pare ca trezirea s-a produs, ne grabim sa o punem la zid ce se intampla...

Alexandru spunea...

Salut Manasel. Multumesc pentru ca ai lasat un comentariu.

Intai, as vrea sa nu te grabesti sa crezi ca articolele mele sunt legate de Hateg. Ele sunt legate SI de Hateg. Chestiunile la care ma refer eu in ce scriu au de-a face cu observatiile mele legate de mai multe zone din tara (am prieteni, discutam, impartasim). Plus ca citesc carti si sunt la curent cu ceea ce alti crestini observa.

Ai spus ca aprecierile mele sunt corecte pana in punctul in care se transforma in judecarea acestora (liderilor). Daca tocmai m-ai judecat (sugerand ca ii judec) ti-ai incalcat propriu precept. In plus, eu imi cunosc foarte bine treaba stiind in acelasi timp ca Dumnezeu e Cel care vrea sa judece si o sa judece.

Aprecierile pe care le-am facut aici NU sunt legate de ce se intampla la Hateg, ci tin de o miscare mai ampla, la nivel de tara si care nu s-a nascut in Romania. Nu vreau sa intru in detalii, dar articolele pe care le-am scris, au legatura unul cu altul. O abordare sistematica poate ajuta pe cine e interesat sa gaseasca o privire de ansamblu.

Mesajele pe care le scriu sunt corespunzatoare unor chestiuni reale, care se intampla, nu ipotetice. De aceea ma adresez direct. Cei carora ma adresez se autosesizeaza imediat, desi e posibil sa fie cazuri cand eu sa nu-i cunosc. Asta fiindca scriu direct si real.

In paragraful al treilea ti-ai incalcat un alt principiu enuntat aici - "cred ca problemele personale pe care le ai cu anumite persoane, ar trebui sa le rezolvi personal..."

In ultimul paragraf nu inteleg bine la cine te referi cand spui "ne grabim".

In ce priveste TREZIREA - ea nu exista atunci cand oamenii fac ceva, ci doar atunci cand intervine Dumnezeu. Si, cand intervine Dumnezeu, TOTUL se face God-like. No Comment aici... prietenii stiu de ce.

Noi inca ne rugam pentru trezire. Ne rugam sa fim treji atunci cand Dumnezeu va lucra. Si se apropie.

In ce priveste "noua miscare" din Hateg, nu mi-am exprimat pozitia fatza de NIMENI pana acum pentru simplul fapt ca NU o am. Desigur, am cateva "dovezi" sau "roade", cum vrei sa le numesti, pe care le tin in "baza de date", in timp ce se aduna altele.

Trebuie sa consideri si faptul ca blogul e al meu, motiv pentru care nu pot sa exprim aici ideile altora si nici experientele altora. Este cel mai natural sa scriu ce stiu eu si despre mine...

Cu ceva timp in urma, anumite persoane au decis ca anumite chestiuni pe care le-am referit indirect pe acest blog NU SUNT PERSONALE, motiv pentru care nu le pot fortza decizia.

Pana acum nu am referit in nici un fel probleme personale pe acest blog si sper sa am vigilenta sa pastrez asta.

Inca nu sunt sigur de asta, dar in cazul la care te referi s-ar putea mai degraba sa fie vorba de divort si nu de trezire.

In ce priveste judecarea altora... cand m-am intors la Domnul, predica cineva si, printre altele, spunea despre Iad... despre judecata iminenta. Noi stim cum va fi judecata, de aceea vorbim. Daca cineva ramane in el insusi nu are viata si a si fost judecat! Pavel s-a hotarat sa-l dea pe un frate pe mana Satanei... lucrurile astea nu sunt asa de simple (cu judecata).

Stiati ca prihologia si sociologia au in programa, la cursurile predate in facultati invataturi legate de "sa nu ne judecam", "sa nu ne judecam copii", "sa ne zambim, sa aratam afectiune".

Tot ce se intampla pe pamant este imitabil. Problema este - who's the real one.