luni, 21 ianuarie 2008

O tendinta generalizata

"In articolul de pe 14 ianuarie, 2008 din revista Newsweek , 'Da dragostei, dar nu casatoriei?' Bonnie Eslinger scrie despre a alege dragostea, dar instista ca nu are deloc nevoie de casatorie", spune Al Mohler intr-un articol recent.

Mi-am adus aminte imediat de tendinta de azi de a se renunta la forma bisericeasca, orice ar insemna aceasta, pentru ideea centrala a crestinismului, cum se sugereaza tot mai des - dragostea.

Interesant nu? Gasim acelasi timpar in cel putin doua domenii. Sa fie oare tendinta societatii? Atunci, de ce este aceasta? Care ar fi implicatiile reale?

Ca sa dau un exemplu, vom observa modul in care au evoluat lucrurile in Grecia, in ce priveste relatia individ-biserica. Pe blogul sau, Daniel Branzei scrie:

"Pe cand treceam cu masina prin oras, una din gazdele mele mi-a aratat niste mici constructii expuse pentru vanzare mai pretutindeni si m-a intrebat daca stiu ce sunt ele. I-am spus ca si in America exista astfel de “shack”-uri puse in spatele casei pentru depozitarea masinii de tuns iarba si a uneltelor folosite pe langa casa. . Gazda mea a ras si mi-a spus ca la greci este altfel; cledirile acelea erau … mici biserici personale pe care oamenii le cumparau si le puneau in spatele casei, pe balcon sau pe terasa. Le-as putea numi “biserici la purtator”. Mi s-a explicat ca grecii nu mai merg ca pe vremuri “la biserica”, pentru ca nu au incredere nici in preotii corupti de acolo si nici in enoriasii ipocriti cu care ar trebui sa stea impreuna. Ei si-au pastrat totusi sentimentul religios si-si fac slujbe singuri acasa, sau cheama la “biserica lor” din cand in cand un preot “mai sincer”."

Niciun comentariu: