miercuri, 22 aprilie 2009

Reactia Tatalul la jertfa Fiului

Domnul Isus se prezinta pe Sine ca fiind Pastorul cel bun. O buna descriere a Domnului este aceasta din Ioan 10.

Domnul Isus, Pastorul cel bun, Isi da viata pentru oi. Un pastor platit fuge, fiindca oile nu sunt ale lui. Dar, dupa cum Tatal Il cunoaste pe Fiul si dupa cum Fiul Il cunoaste pe Tatal, tot asa Fiul isi cunoaste oile si oile Il cunosc pe Fiul.

Oile Il recunosc in Acela care a murit pentru ele, ca oile sa aiba viata. Si s-o aiba din belsug. Dar in spatele acestei realitati stau multe. Cristos avea viata in Sine, dupa cum Tatal are viata in Sine. Si atunci, si acum.

Cristos putea sa-Si dea viata si avea putere sa Si-o ia iarasi. Mai mult decat atat, faptul de-a muri pentru oile Sale (cunoscute din vesnicie de Dumnezeu si Cristos Insusi) a fost o dorinta si o porunca a Tatalui. In acelasi timp a fost dorinta pura a Fiului.

Faptul ca acesta era planul dumnezeirii este una. Apoi, faptul ca aceasta era dorinta Tatalui este una. Iar distinct de acestea, de fiecare, este intentia deplina a Fiului. In mod deplin, planul era ca Fiul sa-Si dea viata. Tot in mod deplin era vointa si porunca Tatalui. Iar, tot in mod deplin a fost dorinta si intentia Fiului.

Facand abstractie in discutie de primele doua, observam ca Tatal are o reactie la atitudinea Fiului de a veni pe pamant si de a-Si da viata pentru oile Sale (din Israle si dintre natiuni). Iata ce ne invata Mantuitorul:

"Tatal Ma iubeste pentru ca Imi dau viata, ca iarasi s-o iau. Nimeni nu Mi-o ia cu sila, ci o dau Eu de la Mine. Am putere s-o dau, si am putere s-o iau iarasi: aceasta este porunca, pe care am primit-o de la Tatal Meu"



Acum, a fost iubirea Tatalui conditionata? Nu, pentru ca atunci Fiul nu ar mai fi avut oportunitatea deplina de a-Si da viata fara vreo constrangere din afara. Si totusi, Tatal Il iubeste pe Fiul - zice Fiul - fiindca Fiul Isi da viata. Iar aceasta a fost in deplina concordanta cu vointa Tatalui.

Reactia oamenilor? Pai, oile Il cunosc pe Cristos asa cum Cristos Il cunoaste pe Tatal si viceversa. "Ele vor asculta de glasul Meu, zice Domnul, si va fi o turma si un Pastor". Dar ceilalti? Iata: "Din pricina acestor cuvinte s-a facut dezbinare intre iudei."

Iata reactia Tatalul la jertfirea de Sine a Fiului. Iata reactiile oamenilor. Dar care este reactia ta si care este reactia mea?

Niciun comentariu: